Haley stond 's morgens chagrijnig op, deed haar haar in de gewenste stijl en ging enkele trappen af. Ze wierp een blik op haar rooster. Wiskunde. Zou ze spijbelen? Meteen strafte ze zichzelf. Dan was ze lekker bezig, als ze zou spijbelen. Nee, ze zou dit aanpakken. Na een flink uur wiskunde te hebben gehad, van een lerares waarvan ze de naam niet meer kende, liep ze richting een soort aula toe. Of een kantine, wat het ook was. Ze schoof bij een tafeltje aan en keek moe rond. Wie zou ze hier nog allemaal ontmoeten? Ze had niet zo'n zin om haar tijd alleen te spenderen. Ze keek naar de mensen die aanschoven voor wat te eten. Misschien moest zij dat ook maar eens gaan doen. In ieder geval... Ze had nog niemand ontmoet, wat ze wel jammer vond. Want het bleek dat hier leuke mensen zaten. Haley geloofde er alleen niet zo erg in. Soms wou ze dat haar beste vriend hier nog was. Maar die was er niet meer. Een andere school. Nou... Dan moest ze het maar alleen doen. Ze keek rond, stond op, schoof aan bij de balie, nam iets te eten en ging weer terug zitten. Ze pakte een papiertje en schreef er een tekst op.
I never promised seen the ray of light.
I never promised there be sunshine everyday.
I give you everything I had, the good, the bad.
Why do you put me on a pedestal?
I'm so up high that I can't see the ground below.
So help me down you've got it wrong, I don't belong there.
Ze keek denkend op. Iets trok haar aandacht. Het leek net alsof iemand naar haar keek. Ze liet haar blik van links naar rechts gaan. Niets te zien. Ze had het zich vast verbeeld, of het leek alleen maar zo omdat hier andere mensen waren. Mensen die zij niet gewend was. Het was High School.
One thing is clear.
I wear a halo.
I wear a halo when you look at me.
But standing from here, you wouldn't say so, you wouldn't say so,
If you were me, and I,
I just wanna love you, oh, oh, a, I just wanna love you...
Opnieuw keek ze om zich heen. Wat was dat gevoel?