Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Music Practice.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 20, 2010 9:13 am

’Dat van dat kluisje… Was dat lang geleden, of niet? En zo niet, heb je er dan nog last van?... Als die gast je hoofd maar hard genoeg tegen een kluisje opsmijt kan dat misschien een hersenschudding opleveren.’ merkte Cynthia overbezorgd op, Kevan grinnikte even en klopte met zijn hand -die hij tot vuist gebalt had- op zijn voorhoofd ,,Ik kan wel tegen een stootje." dit was meer om haar wat gerust te stellen, daarna keek hij heel even weg en dacht na ,,O, dat was niet zo heel lang geleden, maar ik zorg wel dat het niet zo ver komt dat ik een hersenschudding krijg." antwoorde hij daarna de vraag die in haar zin verstopt zat gewoon maar eerlijk. Daarna keek hij weer haar kant op, een lichteglimlach sierde zijn gezicht ,,Ik wil niet dat je zo bezorgd bent, er is niets aan de hand." ging hij verder, gevolgd door een korte grinnik, hij was het niet gewend dat iemand bezorgd was om hém, meestal was dat anders om. Het voelde raar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 20, 2010 9:28 am

Het gegrinnik van Kevan leek Cynthia niet op te merken. Haar bezorgde blik bleef op haar gezicht gegriefd staan. Met een tot een vuist gebalde hand klopte hij op zijn voorhoofd. ’Ik kan wel tegen een stootje,’ probeerde hij haar gerust te stellen. Toch waren de woorden die genoeg voor Cynthia, ze begon langzamerhand bang te worden. ’O, dat was niet zo heel lang geleden, maar ik zorg wel dat het niet zo ver komt dat ik een hersenschudding krijg,’ beantwoordde hij haar vragen alsof het niets was. Een glimlach sierde zijn gezicht, hij was aanstekelijk maar Cynthia haar mondhoeken voelden aan als loot. ’Ik wil niet dat je zo bezorgd bent, er is niets aan de hand,’ probeerde hij haar nog meer gerust te stellen. Toen hij eventjes kort grinnikte fronste ze. Dan neem ik het heft maar in eigen handen, zei ze zachtjes in zichzelf. Ze hapte eventjes één keer naar adem waarna ze naar voren leunde en zijn voorhoofd een goed bekeek. ’Ik maak me nog steeds zorgen, sorry daarvoor… Maar ik ben gewoon bang weer een vriend te verliezen, en dat kan ik niet meer over mijn hart krijgen nu… Dus als je me eventjes excuseert…’ Wachten op een reactie deed ze echter niet. Voorzichtig probeerde ze zijn voorhoofd aan te raken met haar vingers. Alsof ze naar iets zocht voelde ze zachtjes, waarna ze op haar lip beet. ’Heb je je hoofd gestoten tijdens dat incident?’ vroeg ze. Ze kon het niet helpen om eventjes zachtjes te grinniken, ze leek net een verpleegster. Dan was Kevan de patiënt en zij de zuster die hem moest onderzoeken, de vergelijking was te grappig voor woorden. Maar ze moest dit moment niet een lolletje laten worden, ze wou er zeker van weten dat er niets mis was met Kevan en wachtte dus rustig af op zijn antwoord, terwijl ze nog half naar een wondje of zo zocht.

- Sorry als mijn posts klein zijn, maar zit op andere laptop die vaag doet. En daarop lijken mijn posts lang, maar als ik ze heb geposts zie ik dat ze eigenlijk klein zijn x_x... -
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 20, 2010 10:13 am

’Ik maak me nog steeds zorgen, sorry daarvoor… Maar ik ben gewoon bang weer een vriend te verliezen, en dat kan ik niet meer over mijn hart krijgen nu… Dus als je me eventjes excuseert…’ Cynthia wachtte niet eens op een reactie en probeerde zijn voorhoofd aan te raken met haar vingers, Kevan keek haar aan met een blik alsof hij op elk moment in lachen uit kon barsten ’Heb je je hoofd gestoten tijdens dat incident?’ vroeg Cynthia bloed serieus, Kevan knipperde even met zijn ogen en keek haar even serieus terug aan ,,Cynthia, echt waar, ik voel me goed." toen was zijn stem nog serieus, maar het werd al snel weer geamuseerd, alsof hij dit grappig vond, wat ook best wel zo was. ,,Maar Cynthia, wees alsjebliefd niet zo bezorgd, je bent net zo'n verpleegsters uit die soapseries die ze hier vaak volgen." zei hij, lichtjes grinnikend, maar daarna was hij direct even stil ,,Ik probeer naturlijk niet de gek met je aan te steken ofzo, ik ben gewoon niet zo goed in dit.." hij dacht even na om een woord te bedenken dat het het beste kon beschrijven ,,Serieuze gedoe."
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 20, 2010 10:30 am

’Cynthia, echt waar, ik voel me goed.’ Kevan had haar een tijdje serieus aan kunnen kijken, maar na een tijdje was gewoon duidelijk te zien dat serieus zijn niet voor hem was aangelegd. ’Maar Cynthia, wees alsjeblieft niet zo bezorgd, je bent net zo’n verpleegster uit die soepseries die ze hier vaak volgen,’ zei hij terwijl hij lichtjes grinnikte. Nog steeds had ze een bezorgde blik, het lukte haar niet om hem te veranderen in een grijns. En al helemaal niet toen er een korte stilte viel. ’Ik probeer natuurlijk niet de gek met je aan te steken of zo, ik ben gewoon niet zo goed in dit…’ Kevan zweeg een tijdje, blijkbaar kon hij niet op het woord komen dat hij zocht. ’Serieuze gedoe,’ besloot hij het tenslotte maar te noemen. Cynthia grinnikte zachtjes, waarna ze hem met een onderdrukte glimlach aankeek. ’Het spijt me… Maar je bent mijn enige vriend hier, en ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als je iets zou gebeuren waar ik… Misschien wat aan had kunnen doen,’ verklaarde ze zachtjes. Rustig ging ze weer normaal zitten, met glazige ogen starend in het niets. Herinneringen begonnen op te komen en haar in zijn ban te krijgen, ze haatte het als het gebeurde. Maar ze kon er nou eenmaal niets tegen doen, had ze al vele malen gemerkt. Met een lichte glimlach keek ze weer naar Kevan. ’Beloof me, dat als je ooit ergens last van hebt; ook al is het maar een griepje, dat je me het zegt. Ik wil niet overbezorgd overkomen; maar ik voel me verantwoordelijk voor de gezondheid van de mensen om mij heen,’ sprak ze zachtjes, terwijl ze de lichte glimlach haar gezicht liet sieren. Haar ogen waren niet meer glazig, enkel dof en waterig. Terwijl ze op zijn antwoord wachtte sloeg ze haar ogen alweer neer, waarna ze nogal krampachtig aan haar ring begon te frunniken, proberend daar wat afleiding te zoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 21, 2010 3:54 am

’Het spijt me… Maar je bent mijn enige vriend hier en ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als je iets zou gebeuren waar ik… Misschien wat aan had kunnen doen.’ verklaarde Cynthia zachtjes, waarna ze weer normaal ging zitten en Kevan met een lichte glimlach aankeek ’Beloof me, dat als je ooit ergens last van hebt; ook al is het maar een griepje, dat je me het zegt. Ik wil niet overbezorgd overkomen; maar ik voel me verantwoordelijk voor de gezondheid van de mensen om mij heen.’ Kevan wachtte even rustig en keek toe hoe Cynthia met haar ring begon te frunniken ,,Als er iets mis met me is vertel ik het je meteen." verzekerde Kevan haar met een lichte glimlach ,,Misschien is het moeilijk te geloven aangezien ik bij jouw waarschijnlijk overkom als een watje, maar ik kan prima voor mezelf opkomen en voor mezelf zorgen." zei hij maar om de stilte wee eens op te vullen, dit zei hij met een grappende ondertoon ,,Maar ik ben blij dat je bezorgd om me bent, omdat dat waarschijnlijk wel betekend dat je me echt ziet als een goede vriend." hij ging weer even met zijn vingers over d snaren van zijn gitaar ,,Welke liedjes ken je trouwens allemaal?" veranderde Kevan opeens van onderwerp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 21, 2010 6:49 am

’Als er iets mis met me is vertel ik het je meteen,’ verzekerde Kevan haar. Kalm keek ze op en stopte ze met aan haar ring te zitten. De betekenis van de ring was ze al lang geleden een soort van verloren. Ze had hem gekregen van haar vader, maar die zag ze nauwelijks meer. Ze hadden niet eens meer contact. Eerst schreven ze brieven, nee niet via de telefoon… Brieven waren gevoeliger. Ze had duizenden brieven van de man ontvangen, maar op een gegeven moment stopte ze met komen. Ze had wanhopig meer naar hem gestuurd, maar er kwam geen reactie meer. Hij was niet dood, anders had ze het wel geweten. Waarschijnlijk had de vent gewoon een nieuwe start willen maken, en om dat te kunnen doen had hij haar moeten vergeten. Achterlaten. Eerst werd ze altijd verdrietig van de goudkleurige accessoire aan vinger, maar nu?... Nu vergat ze soms zelfs dat hij om haar vinger zat. [color=white]’Misschien is het moeilijk te geloven aangezien ik bij jou waarschijnlijk overkom als een watje, maar ik kan prima voor mezelf opkomen en voor mezelf zorgen.’[color] Het duurde een tijdje voordat de woorden echt tot Cynthia door waren gedrongen, en voordat ze überhaupt doorhad dat Kevan weer wat had gezegd. Zwijgend keek ze op, met een nietszeggende blik. Heeft hij dan zo’n slecht zelfbeeld van zichzelf?... dacht ze nogal droevig, voor Kevan, in zichzelf. ’Maar ik ben blij dat je bezorgd om me bent, omdat dat waarschijnlijk betekend dat je me echt ziet als een goede vriend.’ Met een onderdrukte glimlach knikte Cynthia. Het was duidelijk dat ze beter van onderwerp konden veranderen wanneer Kevan nog een keer met zijn vingers over de snaren van zijn gitaren streek. ’Welke liedjes ken je trouwens allemaal?’ Cynthia dacht even na. Ze kende voornamelijk klassieke liedjes, van Beethoven, Bach en al die andere beroemde componisten. Ze wou het daar eigenlijk niet over hebben; ze zou dan als een of andere nerd overkomen of zo. Er was inmiddels een frons op haar gezicht gekomen omdat ze zo hard nadacht. Ze kende niet zo heel erg veel normale liedjes, die Kevan ook zou kennen. Ze staarde naar haar dwarsfluit, daar kon ze alleen maar klassieke liedjes op. Oké, ze proberen te improviseren. Maar ze was daar niet echt het type voor. ’Je bent geen mietje, maar soms heeft een man de neiging stoer te doen en daarmee dingen; zoals pijntjes, te verbergen. En dan is het de taak van een vrouw om ze dan toch te verplegen,’ zei ze nog zachtjes, om de stilte een beetje te verbreken die ze had gecreëerd omdat ze zolang moest nadenken. Ze zuchtte eventjes, toen het haar ineens inviel. ’Ik ga een liedje zingen, weet niet zeker of je het kent of niet. En als je het kent val je maar in met je gitaar, oké?’ stelde ze met een glimlach voor. Ze voelde haar zenuwen ergens, ver weg. Maar die zouden altijd wel blijven, maar het feit dat ze Kevan nu wat beter kende zorgde ervoor dat ze zich al wat meer op haar gemak voelde. Zachtjes begon ze het liedje Boats and Birds te zingen, in de hoop dat Kevan het zou kennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 21, 2010 7:38 am

’Je bent geen mietje, maar soms heeft een man de neiging stoer te doen en daarmee dingen; zoals pijntjes, te verbergen. En dan is het de taak van een vrouw om ze dan toch te verplegen.’ sprak Cynthia, waarschijnlijk ook om de stilte op te vullen, maar ergens klonk het best vreemd. ’Ik ga een liedje zingen, weet niet zeker of je het kent of niet. En als je het kent val je maar in met je gitaar, oké?’ stelde Cynthia voor, toen ze zacht een liedje begon te zingen realiseerde Kevan ergens ver weg in zijn hoofd wle dat hij het kende, maar hij genoot zo van haar stem dat hij pas na een halve minuut met zijn gitaar insprong.Kevan kende bijna ontelbare liedjes omdat zijn zussen allemaal zongen en hemen zijn broertje meestal vroegen om ze te ondersteunen met hun instrumenten. Ze zeiden altijd over de wbewoners vanhun boerderij dat het eerder muzikanten als boeren waren. Zachtjes begon hij mee te mompelen met het liedje, bijna onhoorbaar zodat hij Cynhia niet zou storen, maar het ws voor hem meer gewenning om dat te doen.
[Inspiratieloos]
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 21, 2010 8:22 am

Gelukkig voor Cynthia kende Kevan het liedje. Ze had zichzelf wel een klap kunnen verkopen als hij het niet kende; dan liep zij daar een beetje te zingen, terwijl hij bij god geen idee had welk liedje ze aan het zingen was. Zijn gitaarspel was erg mooi. Ze had vaker mensen horen spelen, maar telkens als zij hun handen ergens anders plaatsten maakte ze een vreemd, en soms vervelend, geluid omdat ze met hun vingers over de snaren gleden. Bij een basgitaar kon dat soms voor een mooi effect zorgen, maar bij een ander soort gitaar? Het was ook dat Cynthia haar eigen voorkeuren en smaak had qua muziek, maar er zouden vast wel meer mensen zijn die met haar instemden. Opnieuw hoorde ze hem zachtjes mee mompelen. En opnieuw klonk het warm en toch ook wel helder. Ze wou hem horen zingen… Langzaam begon ze een soort van grof ‘kom hier’ handgebaar te maken met haar gehele hand, als teken dat hij mee mocht zingen als hij het wou. Ze wist niet of hun stemmen goed samen zouden klinken, maar er was altijd nog de optie van je mond dichthouden en gewoon luisteren. Misschien zou Kevan het niet leuk vinden als ze dat deed, maar de drang om hem eens te horen zingen was groot. Het klonk nu al mooi, al mompelend. Dus hoe zou het dan klinken als hij normaal zong? Ze begon ietsjes zachter te zingen omdat er allemaal dingen in haar hoofd begonnen op te komen. Over hoe zijn stem zou klinken, of hun stemmen wel goed samen klonken. Ze had haar aandacht in drieën verdeeld; het zingen, haar gedachtes, en haar gehoor. Zodat ze zou horen als hij mee zou gaan zingen.

- Flutpost + Inspiloosheid. -
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 23, 2010 1:12 am

Ergens in het midden van het liedje begon Cynthia met haar hand een soort ; kom hier' handgebaar te maken, waarschijnlijk wou ze dat hij mee zou zingen. Hij schudde met een lichte grijns zijn hoofd en richtte zijn aandahcht weer op zijn gitaar, hij zong bijna nooit voluit, alleen als hij alleen was op als hij een 'optreden' gaf in One Song, dat was een klein restaurantje wat tegelijkertijd ook een kroeg was en dus één van de bekendste hangplekken in hun dorp. Toch begon hij nu te twijfelen of hij zou zingen of niet en hij nam een flinke hap lucht. ,,I live to make you free... I live to make you free..." begon hij nu met iets meer volume te zingen, zijn stem was nogsteeds zuiver, zijn zingstem klonk aardig uniek maar was niet onprettig om naar te luisteren. ,,But you can set sail to the west if you want to... And pass the horizen till I can't even see you." zong hij nogsteeds rustig met haar mee.
[Ook een flutpost.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Music Practice. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Music Practice.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Practice
» Private practice
» My music...
» Not a day without music
» Just making music on the flat roof

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Monica High School :: Living Building :: Flat Roof-
Ga naar: