Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Music Practice.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 8:36 am

Bijna geruisloos liep Cynthia de trappen op. Ze wou niet betrapt worden. Ze wou namelijk in rust eventjes kunnen oefenen. Natuurlijk had ze het liefst piano willen spelen, aangezien dat haar eerste instrument was, maar ze moest dat keyboard nog installeren… En dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Bovendien had zo’n ding geen pedalen, waar ze een hekel aan had. Dus koos ze er maar voor om haar tweede instrument maar eens te gaan bespelen: de dwarsfluit. Ze had haar dwarsfluit tas over haar schouder geslagen, en hij bungelde er nu vrolijk bij. Het geluid dat de klingelende ritssluitingen maakten klonk oorverdovend in de oren van het meisje. In haar andere hand had ze haar pupiter, die ze netjes ‘opgevouwen’ had. Als je het zo kon noemen dan. Ze vond het rot dat ze zo’n eindje moest lopen, met al die spullen. Ze was niet goed in het sjouwen van spullen naar andere plekken, vandaar dat ze de deur ook uiterst onhandig open deed. Zachtjes deed ze hem weer achter zich dicht. Nogal schuw keek ze wat rond, er was niemand. Gelukkig. Dan zou niemand haar horen. Ze zocht ergens een plekje uit. De zon scheen zwakjes op haar blonde haren, het leek alsof hij haar leek te strelen. Niet dat ze dat vervelend vond, eerder rust gevend.
Kalm zette ze haar pupiter op. Hij had een doffe zwarte kleur, dus ze moest niet te lang blijven spelen. De zon mocht dan niet sterk schijnen, het ding kon nog aardig heet worden in de zon. En dan zou ze een probleem hebben met het opnieuw opvouwen ervan. En om hem zo mee te sjouwen naar haar kamer, dat was onbegonnen werk. Rustig opende ze haar tas en zette ze haar dwarsfluit in elkaar. Hij had een mooie zilverachtige kleur. Ze had expres een zilverkleurige gekozen in plaats van een goudkleurige. Bovendien vond ze zilver gewoon mooier dan goud, maar zilver stond ook beter bij haar. Bij haar blonde haren, haar blauwe ogen. Ze ging weer rechtop staan. Voorzichtig bracht ze haar mond bij de fluit, waarna ze zachtjes blies. Een zacht, teer toontje volgde uit de fluit. Ze vervolgde met wat simpele toonladders, die ze zo uit haar hoofd speelde. Ze had ze allemaal in haar kop geknald, dat moest van haar leraar. Nu had ze er dan geen meer, maar alsnog bleef ze ze altijd herhalen. Ze hurkte weer eventjes, om wat blaadjes uit haar tas te pakken en die op de pupiter te zetten. Het was een lied waar ze al een paar dagen mee bezig was, maar ze had het nog nooit in een keer helemaal door gespeeld. Meestal in twee of drie stukken apart. Het leek haar nu een goede tijd om alles aan elkaar te plakken; anders zou het er misschien nooit meer van komen. Ze ademde diep in en begon aan het lied.
Iedere keer als ze adem moest halen was het nogal gejaagd. Toen ze klaar was haar ademhaling ook overgeschakeld naar gejaagd. Een blije en trotse glimlach sierde rond haar lippen. Het was haar gelukt om het in een keer te kunnen spelen. Dat moest ook wel. Ze speelde nu al… acht à negen jaar dwarsfluit. Haar ouders hadden haar vroeg opgescheept met muziek. Het begon met piano, maar toen ze de dwarsfluit een keer hoorde spelen was ze meteen verkocht. Natuurlijk mocht ze er zonder enig probleem op van haar ouders, maar de piano kon ze haar rug niet toekeren. Het voelde te vertrouwd voor haar. De toetsen onder haar vingers en het brede speelvlak.

- Post maar als je zin hebt of zo, iedereen welkom (; -
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 9:05 am

Kevan hoorde de muziek al toen hij nog buiten liep, maar het gaf hem genoeg reden om naar binnen te lopen en ook op het dak te gaan zitten. Toen hij eenmaal boven aan de trap was begon hij ietsje te twijvelen, misschien zou hij storen? Hij twijfelde nog eventjes maar deed de deur al snel open en liep geluidsloos het dak op. Voorzichtig sloot hijd e deur weer achter zich en keek even richting degene die op de dwarsfluit speelde, hij kon vanaf hier alleen nog maar haar rugzien, maar het maakte niet echt uit. Hij liep even om een rij zitzakken heen en ging zo geluidsloos mogelijk op een zitzak zitten, daarna leunde hij iets achterover en genoot van de rest van de muziek. Zijn eigen gitaarkoffer had hij daarvoor even afgedaan en hem naast zich neergezet.
Toen de muziek afgelopen was deed hij zijn ogen open en keek even opzij, het meisje leek echt gestopt te zijn met spelen en niet door te gaan. Jammer, ze was erg goed. Hij ging rechtop zitten en klapte even, als een stil applausje voor haar goede spelen, dit deed hij rustig en niet te lang zodat hij neit als een of andere overenthousiaste sukkel over zou komen. ,,Je bent erg goed." zei hij daarna maar gewoon en hij glimlachte even breed. Hij hoopte dat ze het niet al te vreemd vond dat hij hier gewoon al die tijd zonder een woord te zeggen naar haarmuziek had geluisterd. Hij ging nu weer helemaal rechtop zitten ,,Je eerste fan heet trouwens Kevan." stelde hij zich grappend voor ,,En wat is jouw naam?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 9:18 am

Met een ruk draaide Cynthia zich om toen ze het geluid van geklap hoorde. Ze had een nogal ernstige blik toen ze een jongen spotte. Maar al snel sloeg ze haar ogen neer, te bang om hem aan te kijken. Verlegen, zoals altijd. ’Je bent erg goed,’ complimenteerde hij haar. Langzaam liet ze haar handen zakken, met de dwarsfluit er losjes in. Ze bleef strak naar de grond kijken. Hij had haar gehoord… Iets wat ze helemaal niet wou. ’Je eerste fan heet trouwens Kevan,’ klonk de stem van de jongen weer toen hij zich voorstelde. Haar gestaar naar de grond begon langzaam nogal onbeleefd over te komen. Met moeite keek ze op en glimlachte ze zwakjes en bescheiden. ’En wat is jouw naam?’ Haar glimlachje verdween weer. Het voelde alsof ze haar stem kwijt was. Eigenlijk weigerde hij gewoon dienst, dat deed hij vaker op dit soort momenten. Uiteindelijk schraapte ze maar haar keel, waarna ze haar stem hervond en begon te spreken: ’Aangenaam Kevan, ik ben Cynthia.’ Ze was opgelucht dat ze haar stem nogal snel wist terug te vinden, anders had ze waarschijnlijk voorschud gestaan. Ze bekeek hem eventjes. Hij zou, zo volgens haar geschat, wel iets ouder dan haar moeten zijn. Maar niet veel. Haar ogen bleven vasthangen bij een koffer. Ze herkende de vorm er overduidelijk van. Het was een gitaarkoffer. Zelf was ze nooit echt zo van de gitaren, drums enz. Eigenlijk alles wat met een band te maken had. Ze was klassiek geschoold en dat had zo zijn dingen nagelaten. ’Speel je gitaar?’ kreeg ze met wat moeite over haar lippen terwijl ze nog een tijdje met haar blik bleef wijzen naar de gitaar waarna ze de jongen weer aankeek. Het was het beste als ze nu zou proberen een soort van gesprek te beginnen; een eerste indruk was altijd belangrijk. En ze wou niet dat al gelijk de eerste persoon die ze hier tegen kwam haar zou aanzien voor een of andere ‘wierdo’.

- Ik kan laat reageren, ben ook iets op tv aan 't kijken xd... -
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 9:36 am

Het meisje leek erg geschrokken en op het begin niet te weten wat ze moest zeggen, had hij haar te erg laten schrikken of was ze haar tong gewoon verloren? ’Aangenaam Kevan, ik ben Cynthia.’ sprak het meisje, Kevan was best opgelucht, hij was eigenlijk bang dat ze gewoon eindeloos naar de grond zou staren en hem dood zou zwijgen. Toen Cynthia naar hem keek zette hij zijn glimlach weer op, maar haar ogen gingen al snel weer naar zijn gitaarkoffer ’Speel je gitaar?’ Kevan glimlachte even ,,Ja." antwoorde hij vriendelijk, hij legde zijn gitaar koffer op zijn schoot en ritste die open zodat zijn ouderwetse gitaar zichtbaar werd ,,Maar ik ben nog niet zo heel goed." voegde hij toe nadat hij met zijn vinger over de snaren was gegaan, zijn blik ging weer van zijn gitaarnaar Cynthia. ,,Ik kan wel even een stukje spelen, als je wil." zei hij met een grijnsje ,,Maar dan wil ik dat jij ook meespeelt als je het liedje kent." dit was gewoon een voorstel, als ze nee zou zeggen zou hij dat heel normaal vinden. Hij vroeg zich af of hij ook nee had gezegd als iemand opeens uit het niets opdook om te vragen of hij samen met hem een liedje wou spelen, maar toen hij er eventjes overnadacht wist hij dat hij ja had gezegd, maar dat lag gewoon in zijn aard.

[Beetje inspiratie loos]
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 9:53 am

Of Kevan had goede spieren bij zijn mondhoeken, of hij was gewoon goed in glimlachen. Cynthia nam zich voor dat het het tweede wel moest zijn, want die eerste optie was nogal vaag. Hoe was ze er eigenlijk op gekomen? Wat was ze weer stom bezig in haar hoofd, zoals gewoonlijk als ze zich nerveus voelde. ’Ja,’ beantwoordde hij haar vraag, waarna hij die gitaarkoffer op zijn schoot legde. Nieuwsgierig keek ze toe hij hem opritste en er een akoestische gitaar uithaalde. Bewonderend keek ze ernaar. Ze vond hem er mooi uit zien. ’Maar ik ben nog niet zo heel erg goed,’ sprak hij terwijl hij een keer de snaren beroerde. Blijkbaar was Cynthia niet de enige die bescheiden was. De gitaar was namelijk gestemd. En als, aangezien ze zich voornam dat hij het zelf had gedaan, moest hij er wel goed in zijn. Stemmen was namelijk niet het aller-makkelijkste ter wereld. Het had haar ook lang geduurd om te horen of dat haar instrumenten vals klonken of niet, maar nu ging het wel zo’n beetje. ’Ik kan wel even een stukje spelen, als je wilt,’ stelde hij voor terwijl hij grijnsde. ’Maar dan wil ik dat jij ook meespeelt als je het liedje kent,’ voegde hij eraan toe. Ze wou hem graag horen spelen, weten of hij echt zo goed was als ze dacht… Maar om zelf mee te moeten spelen… Ze kon natuurlijk ook doen alsof ze het liedje niet zou kennen. Maar het zou gewoon onbeleefd zijn om nee te zeggen. Misschien zou hij wel een van die rock nummers pakken, die ze waarschijnlijk niet kende. Weifelend knikte ze. ’Oké… Is goed. Maar vergeef me als ik het nummer niet ken…’ verontschuldigde ze zich alvast binnensmonds. Langzaam bracht ze de dwarsfluit weer naar haar mond en wachtte ze af tot Kevan de snaren weer zou gaan beroeren en iets zou gaan spelen.

- Noos, moet gaan... Me moeder begint al te zeuren en anders mag ik misschien morgen niet meer op de laptop DX... So Sorry and Byeez ~ -
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 10:34 am

’Oké… Is goed. Maar vergeef me als ik het nummer niet ken…’ verontschuldigde Cynthia zich alvast, Kevan grinnikte even ,,Dan zal ik een liedje spelen die iedereen wel kent." waarna hij een aardig bekend liedje te spelen en de tekst met een grijns mee te mompelen, terwijl hij zijn ogen op Cynthia richtte om te pijlen wat haar reactie was en of ze wel mee zou spelen. Toen het liedje voorbij was stopte hij even, maar het duurde niet lang voor hij nnnnu serieus een liejde in zette, hij besloot maar gewoon een liedje te doen die bij de meeste meiden wel bekend lag, dus Keep holding on was het beste liedje. Misschien wat vreemd dat een jongen dat liedje speelde, maar het boeide hem niet echt, de tekst was goed en hij had het ooit geleerd om bij de begravenis voor één van zijn vrienden te zingen. Rustig mompelde hij de tekst mee, hij was altidj erg onzeker om te zingen en hierdoor zong hij nooit voluit, maar zelfs als hij mompelde klonk zijn stem aardig zuiver en warm, dat zeiden anderen dan, Kevan zelf was het daar nooit mee eens. Toen het liejde klaar was legde keek hij nog even naar de grond tot alle emoties weg waren en hij zijn glimlach weer op kon zetten, soms legde hij iets té veel emoties in zijn liedjes, erg stom ant hij kwam nu waarschijnlijk op Cyntia over als een watje. Rustig tilde hij zjn hoofd weer op en keek Cynthia glimlachend aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 8:50 pm

Cynthia fronste eventjes onzeker bij het grinnikende geluid dat uit Kevan zijn mond ontsnapte. ’Dan zal ik een liedje spelen die iedereen wel kent.’ De frons bleef op Cynthia haar gezicht gebrand staan. Rustig luisterde ze naar wat hij speelde. Haar frons verdween langzaam en maakte plaats voor een neutrale uitstraling. Nu moest ze wel gaan spelen. Als ze zou zeggen dat ze dit liedje niet kende zou dat gewoon… Ongeloofwaardig zijn. Zachtjes begon ze te blazen. De toon was trillerig en teer. Alles kon er nu voor zorgen dat ze oversloeg naar een uiterst valse toon. Ze moest ook nog eerst de goede toonhoogte vinden, als ze het gewoon zou spelen uit haar hoofd zou het vals klinken bij elkaar. Rustig pakte ze het zo ergens in het midden. Ze speelde zachtjes, maar zuiver. Haar ogen schoten snel naar boven toen ze zag dat hij naar haar keek. Ze voelde zich ongemakkelijk. Ze haatte het om te spelen in het bijzijn van anderen.
Wanneer het liedje opgehouden was voelde ze zich opgelucht, nu hoefde ze tenminste niet meer te spelen. Maar Kevan leek nog niet uitgespeeld te zijn. Vragend keek ze toe hoe hij de snaren van de gitaar weer betaste en een ander liedje begon te spelen. Eerst klonk het onbekend in haar oren, maar naarmate de jongen verder speelde herkende ze het liedje. Het verbaasde haar alleen een beetje dat Kevan, een jongen, dit liedje kende. Er krulde zich een zwakke glimlach op haar lippen toen ze hem de tekst hoorde mee mompelen. Zo te zien durfde hij niet echt te gaan zingen, wat ze best goed begreep. Ze wou mee willen spelen, maar dit was niet echt het liedje dat je op een dwarsfluit kon spelen. Misschien kon ze zachtjes meezingen… Als ze hem dan niet zou storen. En zingen was meer gevraagd dan gewoon spelen… Bij zingen kwam meer gevoel kijken. Ze haalde eventjes diep adem en sloot haar ogen. Ze hoorde Kevan nog steeds. Zijn stem was warm en zuiver, en er lag veel emotie in. Het leek alsof het haar riep mee te zingen, hem te ondersteunen. Met een frons en haar ogen nog steeds dicht begon ze te zingen. Eerst zachtjes en nogal laag, maar ze pakte de draad al snel op bij het refrein. Zachtjes bleef ze doorzingen, niet wetend of hij het überhaupt zou merken. Eigenlijk hoopte ze van niet.
Wanneer er geen ander geluid meer in haar oren klonk stopte ze meteen waarna ze opgelucht zuchtte. Kalm opende ze haar ogen en keek ze naar Kevan. Hij staarde naar de grond. Dat ik dat niet eerder doorhad… Ze voelde zich stom. De enige reden dat hij dit liedje waarschijnlijk zou kennen was door een speciale reden. Welke wist ze niet. Maar dat zou dan ook gelijk samen komen met dat er zoveel emotie in zijn stem lag. De glimlach die hij haar schonk deed haar echter niets. Ze voelde zich leeg van binnen. Nogal bezorgd keek ze hem aan. Ze hurkte zich, zodat ze hem recht aankon kijken. ’Gaat het?’ bracht ze zachtjes en ietwat schor uit. Ze had altijd een schorre stem voor een paar minuten als ze had gezongen. Dat kwam omdat ze niet zoveel zong als zou moeten. Bovendien werd haar keel dan ook altijd droog. Bezorgd en afwachtend bleef ze naar hem kijken. Misschien zou hij liegen, om stoerder over te komen. Dat was typisch zoiets voor jongens om te doen. Maar op dit moment zou Cynthia gewoon zien, en ook voelen, als hij loog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 10:05 pm

Toen Cynthia naast hem hurkte en hem bezorgd aankeek, keek Kevan gewoon met een glimlach terug, maar die vervaagde toen hij merkte dat deze niet op haar werkte. Kevan was gewend zijn emotie achter zijn glimlach te verbergen, al glimlachte hij meestal echt. Vreemd genoeg had hij zijjn nep glimlach zo geperfecioneerd dat hij bijna precies hetzelfde was als zijn echte glimlach en hierdoor wisten mensen meestal nooit of hij nep of echt glimlachte. ’Gaat het?’ vroeg Cynthia en het leek alsof ze gewoon bezorgd en afwachtend naar hem zou kijken tot ze het antwoord kreeg. ,,Alles gaat goed." antwoorde hij gewoon, er verscheen weer een kleine glimlach om zijn gezicht, dit keer een echte omdat hij het best grappig, maar ook wel weerfijn vond dat Cynthia erg bezorgd leek te zijn ,,Ik leg soms gewoon wat te veel emotie in mijn muziek." hij wreef even over zijn achterhoofd, iets wat hij vaak deed als hij wat nerveus leek te worden of zich een sukkel voelde ,,Ik hoop niet dat je nu denkt dat ik een watje ben?"
Er viel een korte, ongemakkelijke stilte, dus Kevan besloot maar gewoon over iets anders te gaan praten ,,Weetje, je bent niet alleen goed in dwarsfluit, maar ook in zingen." zei hij grijnzend, hij vond `het altijd leuk om met mensen te praten die ook muziek maakten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimeza okt 16, 2010 10:35 pm

De eerste glimlach van Kevan leek langzaam te verdwijnen. Hij had blijkbaar door dat hij niet op haar zou werken. ’Alles gaat goed,’ antwoordde hij terwijl hij een onderdrukte glimlach op zijn gezicht zette. Nog steeds een beetje bezorgd bleef Cynthia hem aankijken. ’Ik leg soms gewoon wat te veel emotie in mijn muziek,’ verklaarde hij. Kalm knikte Cynthia, ze wist hoe dat voelde. Ze wilde niet weten hoe vaak ze stiekem in huilen was uitgebarsten bij een bepaald liedje, omdat het veel voor haar betekende en ze er altijd teveel emotie in legde. Als ze dat liedje speelde vroeg je gewoon om een vernedering, doormiddel van een huilbui. Ze keek op en keek hem vragend aan toen hij over zijn achterhoofd wreef. ’Ik hoop niet dat je nu denkt dat ik een watje ben?’ Cynthia antwoordde niet, maakte ook geen beweging die een antwoord bevatte. Hierdoor viel er een nogal doodse stilte. Het was duidelijk dat Kevan dit niet fijn vond, omdat hij zijn mond weer open trok. ’Weet je, je bent niet alleen goed in dwarsfluit, maar ook in zingen,’ grijnsde hij. Eventjes keek Cynthia op, maar sloeg al snel haar ogen neer. Verlegen, zoals altijd. ’Dank je…’ sprak ze zachtjes. ’Jij bent ook best goed in het spelen van je gitaar… En ook al zong je niet echt; het klonk mooi,’ glimlachte ze terwijl ze haar ogen weer opsloeg en hem aankeek. Het viel haar in dat ze nog antwoord moest geven op zijn vraag, maar daar moest ze eventjes over nadenken. Niet dat ze hem een watje vond, integendeel zelfs. Maar het was meer dat ze de goede woorden niet kon vinden, alle mogelijkheden die ze tot nu toe in haar hoofd had gekregen klonken slijmerig of te zoet. En dat wou ze niet. Uiteindelijk besloot ze maar haar eerste optie van woorden te gebruiken, hopend dat het niet stom overkwam. ’Ik denk niet dat je een watje bent. Ik, als mede muzikant, kan weten dat je snel teveel gevoel legt in bepaalde liedjes. Maar dat is niet erg, het is juist goed… Dat spreekt de luisteraars meer aan. En om eerlijk te zijn; heb ik liever dat er teveel emotie in een liedje zit, dan helemaal geen.’ Een warme glimlach sierde rond haar lippen, terwijl ze hem eventjes aankeek. Ze ademde eventjes in en wendde toen haar blik af, een beetje de omgeving bekijkend of er nog iemand was. Wat ze niet hoopte; ze zou zich doodschamen als iemand haar zo zag praten tegen iemand… Ze zou waarschijnlijk weer zo zoeterig en flirterig overkomen, wat ze juist wou voorkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimema okt 18, 2010 4:24 am

’Jij bent ook best goed in het spelen van je gitaar… En ook al zong je niet echt; het klonk mooi,’ glimlachte Cynthia en bij Kevan brak zijn kleine glimlach uit tot een grotere glimlach, sommige mensen vroegen zich echt af hij hij dat volhield, altijd glimlachen, maar zelf wist Kevan het antwoord er ook niet op. Misschien was hij gewoon heel optimistisch ingesteld, al was het ook wel eens zo dat hij zijn emoties verborg achter een glimlach. ’Ik denk niet dat je een watje bent. Ik, als mede muzikant, kan weten dat je snel teveel gevoel legt in bepaalde liedjes. Maar dat is niet erg, het is juist goed… Dat spreekt de luisteraars meer aan. En om eerlijk te zijn; heb ik liever dat er teveel emotie in een liedje zit, dan helemaal geen.’ gaf Cynthia nogal laat antwoord op zijn vraag of hij een watje was, maar Kevan was al blij dat het er op neer kwam dat hij geen watje was. Toen Kevan Cynthia terug aankeek merkte hij pas hoe warm haar glimlach was, maar al snel wendde ze haar blik weer af om de omgeving te bekijken. Schaamde ze zich voor hem? Hij schudde bijna onmerkbaar zijn hoofd, nee, hij moest niet meteen voor oordelen hebben, waarschijnlijk genoot ze gewoon van het uitzicht. Hij liet zijn aandacht weer even naar zijn gitaar gaan, waar hij heel zachtjes gewoon maar een deuntje op begon te spelen om de stilte op te vullen. ,,Hé Cynthia, zit je al lang hier op school?" vroeg Kevan na enkele minuten, weer één van die standaard vragen die meestal gewoon gesteld werd om de stilte op te vullen. Dat was in dit geval ook zo, al was Kevan ook aardig nieuwsgierig ingesteld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimema okt 18, 2010 4:40 am

Cynthia begon het lichtelijk knap te vinden hoe Kevan het uithield om zolang en zoveel te glimlachen. Ze wist dat als ze het zelf zou proberen, ze pijn zou krijgen aan haar mondhoeken. Ze begon best pijn te krijgen aan haar benen van al dat gehurkt… Misschien moest ze ook maar eens normaal gaan zitten. Kalm keek ze op toen een zacht deunde haar oren binnen drong. Hij doodde de stilte, maar dat vond ze op zich niet erg. Het duurde altijd een tijdje voordat ze pas spraakzaam zou worden. Niet dat ze dat al was, maar bij vreemde mensen zweeg ze vrijwel alleen maar. ’Hé Cynthia, zit je allang hier op school?’ vroeg Kevan ineens. Het was een vrij standaard vraag, maar misschien diende die ook alleen maar om de stilte te doorbreken, zoals die eerdere poging met dat deuntje. ’Niet echt lang… Nog niet eens een week. En jij?’ Zonder op antwoord te wachten stond ze al op. De pijn aan haar enkels begon ondragelijk te worden. Ze wou niet zo ordinair gaan doen door gewoonweg op de grond te gaan zitten. Zwijgend ging ze op een zitzak zitten, naast die van Kevan. Ze draaide hoofd en keek hem toen vragend aan, afwachtend op antwoord. Ze verwachtte eigenlijk wel al dat hij hier langer op school zat dan haar. Ze wendde haar blik weer af en keek naar boven, naar de hemel. Er waren een paar wolkjes, die het eentonige blauw doorbroken, maar het leek alsof ze bang waren in de buurt van de zon te komen. Erg vond ze het niet. De zonnestralen leken haar altijd verwelkomend te strelen. Ze voelde warm aan, na een tijdje dan. Kalm legde ze haar handen op haar knieën en bleef ze wachten op het antwoord van Kevan, terwijl ze genoot van de zon.

- Sorry voor de flutpost x_x -
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimema okt 18, 2010 4:55 am

’Niet echt lang… Nog niet eens een week. En jij?’ antwoorde Cynthia, Kevan had natuurlijk weer eens niet verwacht dat ze dezelfde vraag aan hem zou stellen, terwijl dit eigenlijk bij elke standaard vraag wel gebeurde. Hij dacht diep na, hoe lang was híj hier eigenlijk al? 3.. 4 dagen of toch een week? Door het nadenken ontstonden er kleine rimpels op zijn voorhoofd, maar zijn gedachten werden gebroken door bewegingen die hij volgde vanuit zijn ooghoek. Cynthia was opgestaan en naast hem gaan zitten. Kevan dacht nog enkele seconden na, maar kon de preciese dagen niet meer herrinneren, misschien gewoon omdat hij school hier af en toe aardig saai vond, sommige vakken waren veel te makkelijk en andere vakken waren dan weer veel te moeilijk. ,,Ongeveer een week." antwoorde hij uiteindelijk maar. Hij keek even naast zich, richting Cynthia, ze zt te genieten van de zon end at makt eKevan aan het glimlachen, waarom wist hij eigenlijk niet. Van mooie dingen moest hij altijd glimlachen, weer schudde hij lichtjes zijn hoofd en besloot maar voor zich uit te kijken. De meisjes hier leken allemaal zo knap, niet dat de mensen in zijn dorp niet mooi waren, mar ie waren allemaal meer één van de jongens enzo en dan keek je er toch anders naar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimema okt 18, 2010 5:09 am

Het antwoord van Kevan liet een tijdje op zich wachten. Misschien was hij niet op Cynthia haar wedervraag voorbereid. Alhoewel hij vrij voorspelbaar was. ’Ongeveer een week,’ antwoordde hij tot slot. Iets langer dan zijzelf dus. Ze draaide haar dwarsfluit eventjes verveeld in haar handen. Ze keek zijdelings naar Kevan, die nog steeds glimlachte. Onzeker trok ze haar mondhoeken omhoog. Ze wist niet zo goed wat ze van de jongen moest denken. Oké, hij had haar zover gekregen met hem mee te spelen, dat was al vrij knap. Meestal zou ze gewoon als bevroren blijven staan en de wereld om haar heen vergeten omdat ze opgeslokt werd door de zenuwen. Ze huiverde zachtjes bij de gedachte. Het was allemaal begonnen door twee dingen; haar van nature verlegen karakter, en haar eerste muziek leraar die haar te vroeg ergens had laten voorspelen. Ze liet haar blik naar onder zakken en zuchtte zachtjes. Misschien dat als die man er niet was geweest… Dan had ze nu misschien wat meer zelfvertrouwen in zichzelf gehad. Ze draaide haar hoofd en keek naar Kevan, hopend dat hij niet een voorgevoel zou hebben gekregen van haar nogal… Droevige gedrag toen net. Ze krulde haar lippen tot een bescheiden glimlach, en besloot maar voor wat afleiding te zorgen. ’Waarom glimlach jij eigenlijk zoveel? Niet dat ik het erg vindt of zo… Maar ik zou dat nooit kunnen volhouden,’ probeerde ze een gesprekje aan te knopen. Kalm deed ze een van haar blonde plukken weer achter haar oor, omdat hij haar begon te irriteren. Ze zag hem iedere keer vanuit haar ooghoek bewegen, wat zeer afleidend was. Rustig richtte ze haar concentratie weer op Kevan en wachtte ze op antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimema okt 18, 2010 6:11 am

'Waarom glimlach jij eigenlijk zoveel? Niet dat ik het erg vindt of zo… Maar ik zou dat nooit kunnen volhouden,’ sprak Cynthia na een korte stilte, het was de eerste keer dat ze zelf de stilte probeerde te verbreken en het deed hem bijna weer glimlachen, maar nu probeerde hij het lichtjes tegen te gaan vanwege haar vraag. Hij dacht diep na en weer ontstonden er kleine denkrimpels op zijn voorhoofd. ,,Die vraag is heel moeilijkt e antwoorden" mompelde hij, meer tegen zichzelf als tegen Cynhia, waarna hij nog dieper na begon te denken. ,,Ik glimlach gewoon uit mezelf als ik iets me een fijn gevoel geeft." antwoorde hij later maar gewoon, dat hij soms ook glimlachte om zijn gevoel te verbergen liet hij achterwegen, hij kon het niet laten weer even te glimlachen, waarna hij weer met zijn vinger langs de snaren van zijn gitaar streek. ,,Vind je het vreemd?" vroeg hij maar gewoon, hij had er nooit bij stilgestaan dat mensen zich er misschien ongemakkelijk bij zouden voelen dat hij zo vaak glimlachte en de meesten voelden zich daardoor meestal juist op hun gemak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimema okt 18, 2010 6:25 am

Cynthia haar vraag was blijkbaar niet de makkelijkste. Kalm wachtte ze af tot hij antwoord gaf. Er viel haar iets op, wat haar zachtjes deed grinniken. Hij was zo diep gaan nadenken dat hij denkrimpels op zijn voorhoofd had gekregen, wat hem er een soort van volwassen deed uitzien. Het was best een grappig gezicht, vond Cynthia zelf. ’Die vraag is moeilijk te beantwoorden,’ mompelde hij. Cynthia had het gevoel dat het meer tegen hemzelf dan tegen haar, wat ze wel een beetje begreep. Waarschijnlijk hardop aan het nadenken… dacht ze vrij logisch bij zichzelf. ’Ik glimlach gewoon uit mezelf als ik iets me een fijn gevoel geeft,’ antwoordde hij tot slot. Het duurde een tijdje tot de vraag daadwerkelijk tot Cynthia doordrong, maar toen hij dat deed wendde ze gelijk haar blik af en keek ze naar haar dwarsfluit. Het antwoord kwam bij haar waarschijnlijk nogal verkeerd over. ’Vind je het vreemd?’ hoorde ze hem vragen nadat hij weer wat geluid had gemaakt met zijn gitaar. Langzaam schudde ze haar hoofd. Ze moest het vreemde idee uit haar hoofd krijgen, het was gewoon vervelend. Kalm ademde ze eventjes diep, waarna ze een zucht slaakte. ’Nee, hoor. Maar als ik zoveel zou glimlachen zou ik pijn krijgen aan mijn mondhoeken… En zijn er dan zoveel dingen die jou een fijn gevoel geven?’ Langzaam sloeg ze haar ogen weer op en keek ze hem weer aan, met een vragende blik. Zelf glimlachte ze ook wel veel, maar meer omdat ze niet wist wat ze anders zou moeten doen. Als ze verlegen was glimlachte ze, bij nervositeit ook… Soms als ze verdrietig was ook. Dus over haar glimlachen viel veel te vertellen, maar dat zou ze maar proberen erbuiten te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 4:51 am

Kevan had het al aan zien komen dat het antwoord misshcien te vreemd over zou komen en fronste bedenkelijk, klaar om een tegenwoord te hebben op de opmerking die hij had verwacht, maar Cynthia bleek gewoon een normale vraag te stellen, wat Kevan al wat opgeluchter deed ademhalen. Alleen de vraag was zo moeilijk te beantwoorden 'Zijn er dan zoveel dingen die jou een fijn gevoel geven?' was haar preciese vraag geweest en weer viel er een korte stilte, waarin Kevan rustig nadacht over hoe zijn antwoord niet raar over zou komen. ,,Nouja, ja eigenlijk wel." atnwoorde Kevan met een glimlachje, die bijna direct weer verdween toen hij zijn woorden vrvolgde ,,Als ik iets mooi vind of gewoon doe wat ik leuk vind en ik vind het gewoon leuk om met mensen te praten die een zelfde intresse hebben als ik. Zoals jij van muziek lijkt te houden en ik ook." daarna was hij even stil en keek Cynthia aan om te proberen haar reactie te peilen, nu ze hem toch al vreemd vond kon hij natuurlijk ook gewoon de rest van de waarheid zeggen. ,,Natuurlijk glimlach ik soms ook gewoon uit zenuwen of gewoon om andere emoties te verbergen." voegde hij dus maar gewoon met een grijnsje toe.
Daarna keek hij maar gewoon weer weg en deed alsof hij zijn concentratie hard nodig had om gewoon maar een deuntje op zijn gitaar te spelen, gewoon omdat hij verwachtte dat zijn antwoord nog vreemder op haar over zou komen en ze waarschijnlijk toch weg zou lopen. Na een tijdje trok zijn ooghoek toch weer richting Cynthia, gewoon omdat hij te nieuwsgierig was naar haar reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 5:03 am

Er brak opnieuw een korte stilte aan. Een vaag gevoel vertelde Cynthia dat ze misschien iets te moeilijke vragen aan het stellen was. Volgende keer dus niet meer doen, maakte ze een soort van aantekening in haar hoofd. ’Nou, ja eigenlijk wel,’ antwoordde Kevan met alweer een glimlachje. Maar deze was korter dan de andere, blijkbaar omdat hij weer wat ging zeggen. ’Als ik iets mooi vind of gewoon doe wat ik leuk vind en ik vind het gewoon leuk om met mensen te praten die een zelfde interesse hebben als ik. Zoals jij van muziek lijkt te houden en ik ook.’ Begrijpend knikte Cynthia. Hij zweeg en zij volgde simpelweg zijn voorbeeld, niet wetende wat ze anders zou moeten doen. ’Natuurlijk glimlach ik soms ook gewoon uit zenuwen of gewoon om andere emoties te verbergen,’ voegde hij er uit het niet aan toe. Verbaasd keek ze hem aan, waarom zou hij haar zoiets zeggen? Ze keek hem een beetje droevig en medelevend aan. Eigenlijk deed zij in de meeste situaties hetzelfde. Mensen vonden haar schattig als ze glimlachte; dus zorgde het alleen maar voor voordelen als ze glimlachte en was het een soort van reflex geworden voor als er iets naars aan zat te komen. Er kwam weer een stilte, ze zag wel dat hij iets met de snaren van zijn gitaar deed… Maar het leek net alsof iemand het geluid had uitgezet. Ze zuchtte eventjes, waarna ze een bescheiden glimlach op haar gezicht trok. ’Ik weet precies wat je bedoeld… Mijn glimlach is niet altijd zo echt als hij lijkt. Het is meer omdat ik niet echt weet welke andere gezichtsuitdrukking ik moet trekken en een glimlach altijd het eerste is wat in me opkomt. Het is nu meer een soort van automatisme geworden, als ik het eens eventjes goed bekijk,’ sprak ze zachtjes, waarna ze een zacht soort grinnikgeluidje uit haar mond liet ontsnappen. Het was eigenlijk wel stom dat ze soms loog over haar gevoelens doormiddel van een glimlach te trekken, maar soms was het gewoon een beetje gênant. Met nog steeds een onderdrukte glimlach keek ze hem aan. ’Maak je geen zorgen, deze is echt hoor,’ grapte ze zachtjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 5:33 am

kevan was heel even opgelucht toen Cynthia knikte op zijn woorden, maar toen haar blik naar medelevend en droevig ging en ze hem recht aankeek na zijn toevoeging keek hij meteen weer naar zijn gitaar. Hij wou niet meer met die blik aangekeken worden, het was de manier hoe vele mensen naar hem hadden gekeken toen zijn vriend dood ging bij een skateboard ongeluk, de blik waarmee mensen hem aankeken toen zijn beste vriend werd opgepakt en in een jeugd gevangenis werd gezet, de blik waar vele mensen hem nog mee aankeken als ze over hem gehoord hadden en daarmee dus wel de laatste blik waarmee hij aangekeken wilde worden. Dát was de reden waarom hij altijd glimlachte, omdat hij niet wilde dat mensen medeleven met hem toonde of bezorgd om hem waren, maar hij zei geen woord, tot hij de woorden van Cynthia af had geluisterd natuurlijk. Hij keek op, weer een lichte glimlach formde op zijn gezicht, een glimlach die er even echt uti zag als alle andere keren die hij naar haar geglimlcht had, maar deze keer wás het eigenlijk minder echt. Eerst was hij bang dat Cynthia weg zou lopen, maar nu moest hij zichzelf dwingen om te blijven zitten om niet zélf weg te lopen. ’Maak je geen zorgen, deze is echt hoor.’ grapte Cynthia zachtjes over haar eigen glimlach, wat maakte dat Kevan's glimlach nuw el echt werd, omdat het hem goed deed om mensen om hem heen te zien glimlachen. Meestal verkoos hij het blijdschap en geluk van een ander boven die van hemzelf. ,,Alle keren dat ik naar jouw geglimlacht heb waren ook echthoor." verzekerde hij haar, deels een leugen, maar ook weer niet, in verhouding had hij maar 2 keer een niet echte glimlach tegen haar gehad, zonet even en na het liedje. Dus het was niet erg om dat te zeggen als het haar waarschijnlijk vrolijker zou maken, toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 5:55 am

Cynthia merkte vrijwel meteen dat er iets was met Kevan nadat ze hem medelevend had aangekeken. Zelf vond ze het ook niet fijn als mensen zo naar haar keken; ze voelde zich er nog zwakker door dan ze al was. Maar wegkijken deed ze niet, daarvoor was de hekel voor die blik nog niet groot genoeg voor. De glimlach die hij haar vervolgens schonk riep de grootste neiging op om een frons op haar gezicht te trekken, ze begon het aan te voelen. Vooral na die opmerking die hij had gedaan dat zijn glimlach niet altijd echt was. Ze had al een klein gevoel dat het een leugen was na die glimlach die hij op zijn gezicht had getrokken toen hij klaar was met dat liedje, maar ze dacht dat het weer haar verbeelding was. Net toen ze er een opmerking over wou maken veranderde zijn glimlach een beetje, hij straalde nu warmte uit. Ze deed maar net alsof ze eventjes een keer naar adem moest happen, om niet stom over te komen. ’Alle keren dat ik naar jou geglimlacht heb waren ook echt hoor,’ verzekerde hij haar. Langzaam verdween haar glimlach en keek ze hem neutraal aan. Ze zuchtte zachtjes en wendde toen haar blik af. ’Weet je, Kevan…’ begon ze zachtjes. ’Ik heb het gevoel dat je liegt… Ik weet dat het misschien weer mijn verbeelding is, maar toch…’ Ze draaide haar hoofd weer en keek hem aan. ’Je loog toch niet tegen me hé?’ vroeg ze zachtjes, met een lacherige ondertoon. Ze wou niet semidramatisch overkomen. Maar ze wou eventjes zekerheid hebben. Kevan was de eerste persoon die ze had ontmoet hier, en tot haar geluk leek hij ook belangstelling te hebben voor muziek. Als ze haar vriendschap met iemand zoals hem zou moeten vergooien omdat ze dramatisch begon te doen zou dat zonde zijn. Héél erg zonde. Kalm keek ze hem aan, zonder glimlach… Gewoon neutraal. Rustig wachtte ze op zijn antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 6:29 am

Opeens verdween Cynthia's glimlach en werd haar gezicht neutraal, zou ze Kevan door hebben? ’Weet je, Kevan…’ begon ze zachtjes. ’Ik heb het gevoel dat je liegt… Ik weet dat het misschien weer mijn verbeelding is, maar toch…’ Kevan zuchtte, het feit dat ze dacht dat hij loog was al erg genoeg, maar wat het nog erger maakte was dat ze nog gelijk had ook. Dat zou Kevan niet kunnen zeggen want dan zou ze hem waarschijnlijk bestempelen als een leugenaar en waarschijnlijk zou dan meteen hun beginnende vriendschap al verpest zijn. ’Je loog toch niet tegen me hé?’ vroeg ze zachtjes, met een lacherige ondertoon, Kevan grinnikte, ze begon er een drama van te amken maar leek dat met het lacherige ondertoontje tegen te gaan. ,,Haal asjebliefd die neutrale blik van je gezicht en vertrouw me nou maar gewoon." zei Kevan met een licht grijnsje, waarna de grijns overging naar een normale, lichte glimlach ,,Vrienden hoor je te vertrouwen, toch?" zei hij daarna maar gewoon, waarna hij in zijn hoofd zich meteen afvroeg waarom hij dat had gezegd omdat het haar misschien zou kunnen kwetsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 6:46 am

Na Cynthia haar opmerking zuchtte Kevan. Ze kon er niet uithalen of dat het een geërgerde noch geïrriteerde zucht was, maar ze hoopte van niet. Misschien zeurde ze wel teveel in zijn ogen. Ze stelde zoveel moeilijke vragen en dan ook nog die opmerking over dat ze het gevoel had dat hij loog… Wat ben ik weer goed bezig zeg, dacht ze vol sarcasme in zichzelf. Tot haar opluchting moest Kevan grinniken om haar vraag, waarschijnlijk de manier waarop ze het had gezegd of zo. Zijn gegrinnik was aanstekelijk, maar ze vermande zich en bleef hem kalm aankijken. ’Haal alsjeblieft die neutrale blik van je gezicht en vertrouw me nou maar gewoon,’ grijnsde hij. Niet echt onder de indruk van zijn woorden knikte ze. ’Vrienden hoor je te vertrouwen, toch?’ Hij had een lichte glimlach op zijn gezicht gekregen. Maar Cynthia haar eerste reactie was instinctief. Ze keek hem eventjes een tikje aan de felle kant aan. Haar vertrouwen was in het verleden een paar keer misbruikt door zogenaamde vrienden. Haar handen tintelde bij de herinneringen eraan. Ze zuchtte, waarna ze met moeite haar mondhoeken omhoog trok. Ze had doffe ogen, maar haar glimlach was echt. Ze voelde zich leeg en rot, maar de reden waarom ze zich zo voelde was zo stom in haar ogen dat ze erom moest lachen eigenlijk. ’Sorry dan.’ Het was een korte reactie, maar meer woorden weigerde uit haar mond te komen. Er zat een brok in haar keel, dat kreeg ze altijd als ze zich rot voelde. Afwezig staarde ze naar haar dwarsfluit, waarna ze zachtjes grinnikte. ’Dank je… Dat je me beschouwd als een vriend, het klinkt misschien dom en ouderwets; maar het betekent veel voor me.’ Ze haalde eventjes diep aan, waarna ze naar hem keek vanuit haar ooghoeken, met een scheve glimlach, zoekend naar zijn reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 7:20 am

’Sorry dan.’ antwoorde Cynthia kort,Kevan wist niet wat hij er op moest reageren en bleef haar dus maar gewoon in stilte aankijken, ze keek zelf naar haar blokfluit waarna ze zachtjes grinnikte. ’Dank je… Dat je me beschouwd als een vriend, het klinkt misschien dom en ouderwets; maar het betekent veel voor me.’ zei Cynthia zachtjes, waarna ze met een scheve glimlach vanuit haar ooghoek naar hem keek, Kevan glimlacte breed, misschien was deze glimlach nog het meest echt en het aanstekelijks van alle keren dat hij naar haar geglimlacht had. Dit was omdat hij oprecht blij was dat ze zich goed voede omat hij vrienden met haar wou zijn, eigenlijk ook gewoon omhet feit dat zij er geen problemen mee had vrienden met hem te zijn. ,,Ik ben al blij dat je me niet meteen sloeg op het moment dat ik je een vriend noemde." zei Kevan grappend ,,Maar ik ben blij dat ik een vriend voor je mag zijn." zei hij daarna maar, gewoon serieus. Meer wist hij eigenlij niet te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 8:08 am

De brede glimlach die Kevan zijn gezicht sierde was aanstekelijk. Langzaam trok Cynthia haar mondhoeken verder omhoog, waarna ze haar hoofd ietsjes draaide. ’Ik ben al blij dat je me niet meteen sloeg op het moment dat ik je een vriend noemde,’ zei hij grappend. ’Maar ik ben blij dat ik een vriend voor je mag zijn,’ sprak hij daarna. Cynthia had het gevoel dat ze zich vereerd voelde, maar waarom… Nou eigenlijk wist ze het wel, maar wou ze het niet weten. Het was leuk als er veel onwetendheid was, nou, dat vond zij dan. Ze grinnikte zachtjes. ’Ik kan je nog steeds slaan hoor, als je het wilt,’ plaagde ze hem. Ze zuchtte eventjes waarna ze weer naar de hemel keek. ’I don’t really care who or what you are. Het gaat om het innerlijk, en als dat me aanstaat… Nou, dan vind ik het niet erg om vrienden te zijn hoor,’ sprak ze vriendelijk. Ineens kreeg ze een frons op haar gezicht, waarna ze hem vragend aankeek. ’Maar slaan mensen jou dan zo vaak of wat?...’ vroeg ze, nogal nieuwsgierig naar zijn eerdere opmerking. Zelf was ze niet echt het type dat mensen snel sloeg. Ze zouden het toch niet voelen als ze hun sloeg, ze was een echte sport flop. Dus spieren had ze niet echt veel. Ze was meer van dingen op lange termijn. Dat klonk dan gemeen, maar als ze iemand echt haatte… Dan kon ze zichzelf soms niet meer beheersen, gelukkig kwam het dan ook zelden voor dat ze iemand tegen kwam die ze niet mocht. En meestal negeerde ze die persoon dan gewoon; maar als zij de bal zouden kaatsen… Zou zij hem zonder enige medelijden terugkaatsen. Geschrokken van haar eigen gedachte keek ze op naar Kevan. Ze beet op haar lip. Ze was zo diep in haar gedachten gezonken… Misschien had ze wat van zijn woorden gemist…
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevan

Kevan


Posts : 80
Naam : Yuri [noem me maar Kai]

Profiel
Naam: Kevan
Partner: -
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimedi okt 19, 2010 8:55 am

’Ik kan je nog steeds slaan hoor, als je het wilt.’ zei Cynthia plagend, Kevan grinnikte even ,,Ik heb geen zin om geslagen te worden door een meisje." zei hij nep beledigd en bijna op dezelfde plagende toon terug. ’I don’t really care who or what you are. Het gaat om het innerlijk, en als dat me aanstaat… Nou, dan vind ik het niet erg om vrienden te zijn hoor.’ zei Cynthia vriendelijk, maar ze kreeg ineens een frons op haar gezicht, wat Kevan ietsjes zorgen baarde ’Maar slaan mensen jou dan zo vaak of wat..?’ vroeg ze, eigenlijk was Kevan best opgelucht dat er niet iets anders mis was. ,,Nou, er zijn niet echt veel mensen die me een kans geven." zei hij maar gewoon met een lichte glimlach ,,Ik ben deze week misschien al twee keer met mijn kop in een kluisje geduwd omdat ik hoi zei tegen een populair mens en die zeiden dat ze niet wouden dat een boer tegne hun praatte." Kevan fronste even bij de herinnering, maar dat maakte al snel plaats voor een glimlachje ,,Maar ik ken nu al drie mensne die me best wel mogen." toen hij er aan terug dacht kwam hij er achter dat het allemaal meisjes waren waar hij bevriend mee was geraakt. Brooklyn, Rose en Cynthia.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cynthia

Cynthia


Posts : 30
Naam : Look, I Made Paperstars o3o!

Profiel
Naam: Cynthia Kajiura
Partner: Come Along With Me, And See What It's Like To Be Free ~
Vereniging:

Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitimewo okt 20, 2010 7:42 am

’Nou, er zijn niet echt veel mensen die me een kans geven.’ Cynthia was opgelucht dat ze niet veel had gemist, anders had ze waarschijnlijk voorschut gestaan. Nieuwsgierig naar zijn verdere woorden bleef ze hem aankijken. ’Ik ben deze week misschien al twee keer met mijn kop in een kluisje geduwd omdat ik hoi zei tegen een populair mens en die zeiden dat ze niet wouden dat een boer tegen hun praatte.’ Een frons tekende zich af op Kevan zijn gezicht en Cynthia volgde keurig zijn voorbeeld. Die mensen waren hooguit onbeschoft in haar ogen, Kevan was een aardige jongen… En om hem dan… Nou, gewoon zoiets aan te doen enkel en alleen om het feit dat hij hoi zei was nogal overdreven en zeer onvriendelijk. ’Maar ik ken nu al drie mensen die me best wel mogen,’ glimlachte hij daarna. Cynthia wou meer glimlachen, maar een bezorgde blik bleef op haar gezicht staan. ’Dat van dat kluisje… Was dat lang geleden, of niet? En zo niet, heb je er dan nog last van?... Als die gast je hoofd maar hard genoeg tegen een kluisje opsmijt kan dat misschien een hersenschudding opleveren,’ merkte ze nogal overbezorgd op. Ze wou blij voor hem zijn van wegen zijn laatste opmerking, maar de bezorgdheid drukte zwaar. Vast en zeker gewoon instinctief. Ze wou niet dat Kevan iets zou overkomen, simpelweg om het feit dat hij haar vriend was, en dat ze hem dus niet zou willen verliezen. Want hij was ook haar enige vriend, dus als hem iets zou overkomen zou ze waarschijnlijk weer alleen zijn op deze school.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Music Practice. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Music Practice.   Music Practice. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Music Practice.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Practice
» Private practice
» My music...
» Not a day without music
» Just making music on the flat roof

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Monica High School :: Living Building :: Flat Roof-
Ga naar: