Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Klassen groepen

Ga naar beneden 
+3
Sarah
Jessica
Steve
7 plaatsers

Moeten er klassen groepen komen?
Ja
Klassen groepen Untitl1238%Klassen groepen Untitl12
 38% [ 5 ]
Nee
Klassen groepen Untitl1231%Klassen groepen Untitl12
 31% [ 4 ]
Maakt me niks uit!
Klassen groepen Untitl1231%Klassen groepen Untitl12
 31% [ 4 ]
Anders...(reactie!)
Klassen groepen Untitl120%Klassen groepen Untitl12
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 13
 

AuteurBericht
Steve

Steve


Posts : 238

Profiel
Naam: Steve Stifler
Partner:
Vereniging:

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 5:17 am

Ik had idee om groepen te maken van de klassen. Dus dat je naar groups kunt gaan en daar dan een klas kan uitzoeken en daar zie je dan alle leerlingen.

Waarom ik dit een goed idee vind?
Dan zie ik bij wie ik in de klas zit, zie ik de klassen makkelijker en staat wel mooi Daarnaast kan met een klas sluiten omdat iedereen bv in 12 a zit.


Dus ik wil graag dat er bij groups de klassen komen, duidelijk?

Wat vind de rest Very Happy?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jessica

Jessica


Posts : 224
Naam : Marin ♥

Profiel
Naam: Jessica Rodriguez
Partner: ~
Vereniging: ~

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 5:28 am

Het maakt mij absoluut niet uit. Wink Ik vind het zo ook al overzichtelijk genoeg.
Vandaar dat mijn "maakt niet uit" misschien net meer naar "nee" toe leunt. x]

Het is wel duidelijker. Alleen dan moet je dus elk lid een voor een in een groep plaatsen, toch? x]
Dat lijkt me teveel werk. :]
Terug naar boven Ga naar beneden
Sarah
Moderator & Prom Queen 2010
Sarah


Posts : 1125
Naam : Maaike

Profiel
Naam: Sarah Blake
Partner: It's allways better when we're together
Vereniging: I am and allways will be, Famous

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 5:33 am

Ik heb 'Ja' gestemd, aangezien het mij wel een leuke toevoeging lijkt. In feite kan je bij profiel al zien of de persoon waarmee je RPG't bij je in de klas zit, maar voor nieuwelingen is het leuk en handig om zo een klas uit te zoeken. Kan je eventueel beetje rekening houden met de aantallen in de klas, de personen waar je wel of niet bij in de klas wilt zitten... Ik zelf zou het leuk vinden de verschillende personen in de klas te kunnen zien ^^

Ik denk echter niet dat het handig is de groep te sluiten als hij 'vol' zit; er blijven namelijk altijd wel leden bijkomen op Monica. Dan blijf je kloten met het openen en sluiten van een groep... x')
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian

Damian


Posts : 498
Naam : Job

Profiel
Naam: Damian Johnson
Partner: Carter, love you!
Vereniging:

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 5:35 am

Sarah schreef:
Ik heb 'Ja' gestemd, aangezien het mij wel een leuke toevoeging lijkt. In feite kan je bij profiel al zien of de persoon waarmee je RPG't bij je in de klas zit, maar voor nieuwelingen is het leuk en handig om zo een klas uit te zoeken. Kan je eventueel beetje rekening houden met de aantallen in de klas, de personen waar je wel of niet bij in de klas wilt zitten... Ik zelf zou het leuk vinden de verschillende personen in de klas te kunnen zien ^^

Ik denk echter niet dat het handig is de groep te sluiten als hij 'vol' zit; er blijven namelijk altijd wel leden bijkomen op Monica. Dan blijf je kloten met het openen en sluiten van een groep... x')

cheers Eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alain
Admin
Alain


Posts : 1623
Naam : Tease

Profiel
Naam: Alain Evans
Partner: Butterflies getting drunk..
Vereniging: Famous

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 5:45 am

Ik ben dan de eerste Nee-stemmer. Ik vind het overbodige luxe, het overbodige deel zal ik straks toelichten. Eerst, het is gewoon veel werk, ik ga niet bij ieder lid kijken voor welke groep ze heeft gekozen om naar de legenda te gaan, klikken op de desbetreffende groep als ik het al niet ben vergeten om tot slot nog eens op der naam te klikken en haar bij de groep toevoegen. Noem me een lui persoon maar als het goed gaat moet ik dat ritueel minstens vijf keer op een dag uitvoeren terwijl misschien maar één op de tien blijft plakken. Ik denk niet dat er een vrijwilliger is die deze taak wil overnemen en als het er al is. Het is overbodig. Want als ik wil weten wie er bij me in de klas zitten klik ik erop en zie ik een waslijst aan personen waar er zo verschrikkelijk veel inactief van zijn. Daarbij, heb je de actieve lijst wel nodig? Is het niet zo dat je eerst gaat RPGen met iemand en dat je dan pas wil weten uit welke klas diegene komt in plaats van kijken wie er in je klas zitten om daar vervolgens mee te gaan RPGen?

Ik ben er blij om dat klassenbelang hier geen grote rol inneemt. Vriendjes op basis van klasgenoten, mwah... Straks wil iedereen in slechts één of twee klassen zitten omdat die andere klassen zo goed als leeg zijn. Dan helpt nieuwe toevoegen ook niet meer tegen de volpomping. Het laatste was misschien overdreven, maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt.

Hiernaast wil ik helemaal niet verschillende kleuren in de legenda aan de groepen geven, ik heb er persoonlijk echt een hekel aan als dit zo chaotisch al die kleurtjes bij elkaar zitten. Het ziet er daarbij ook best onprofessioneel uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.monicahigh.com
Jay

Jay


Posts : 96

Profiel
Naam: Jay Degas
Partner: Two strangers with no one to miss us. c;
Vereniging:

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 5:58 am

Steeds als er een nieuw personage bij komt mag je die ook toevoegen. Leuk of niet? o.0
Ik probeer me hier een beetje in te beelden naar toen ik admin was op TL, en het lijkt me eigenlijk totaal niet handig om elk lid weer in te delen. Bovendien als je RPG't, dan kijk je toch gewoon in welke klas je zit en in welke de ander zit? Desnoods zoek je gewoon iemand op die in je klas zat, makkelijk zat o-o
Terug naar boven Ga naar beneden
Steve

Steve


Posts : 238

Profiel
Naam: Steve Stifler
Partner:
Vereniging:

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 6:06 am

Gewoon open groepen? Waarin mensen zichzelf moeten aanmelden? Of niet al te streng op worden gecontroleerd. Het maakt het alleen een stuk duidelijker, en soms zal het opvallen dat iemand nog niet bij een groep is dan meld je dat.

Oftewel op een paar groepen maken totaal geen extra veel werk. Daarnaast kun je makkelijker zien wie bij wie in de klas zit, wat alleen maar voor meer realisme zorgt. Want laten we eerlijk zijn alle legenda's doorspitten om te kijken hoeveel mensen er in 12A zitten is ook saai. Daarnaast kun je extra groepen toevoegen aan de hand van aantallen in de groepen. Lijkt mij juist fijn voor de admin om makkelijker en sneller aan deze statistieken te kunnen komen...


@Alain, qua realisme hoort toch de klas een zeer grote rol te spelen (A). Zowiezo in de bekendheid van personen in de klas. Dat je dan meer de keuze krijgt om bij vrienden te zitten kan gebeuren maar dat zal toch wel gebeuren. Daarnaast kun je té drukken groepen sluiten(vermelden) en dat kun je hier makkelijker mee bepalen. Tenslotte zou nou bv iedereen in 12A kunnen gaan zitten vanwege pietje, keesje en maria. Maar op een gegeven moment haal je de dertig. Waarneer je A kunt sluiten waardoor er juist meer variatie komt Wink

Sarah schreef:

Ik denk echter niet dat het handig is de groep te sluiten als hij 'vol' zit; er blijven namelijk altijd wel leden bijkomen op Monica. Dan blijf je kloten met het openen en sluiten van een groep... x')

Klas met 160 leden bij wijze van is wel heel erg overdreven. Dan kun je beter een groep 12 C hebben, wat zowiezo realistisch is. Maargoed dit is natuurlijk geen noodzaak Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Alain
Admin
Alain


Posts : 1623
Naam : Tease

Profiel
Naam: Alain Evans
Partner: Butterflies getting drunk..
Vereniging: Famous

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 6:12 am

Realisme is niet altijd leuk, dit geval ook niet. Wanneer ik 12A sluit kan je blijven invullen in je Profiel dat je in 12A, dat kan ik niet oplossen. Dit zal onnodig voor roemoer zorgen want je zegt het zelf al: ''Want laten we eerlijk zijn alle legenda's doorspitten om te kijken hoeveel mensen er in 12A zitten is ook saai.''
Ook zal je je bij iedere groep kunnen aanmelden waarna er weer uitgelegd moet worden dat het niet de bedoeling was en hoe je er weer uit moet gaan. Des te meer ik erover denk, des te negatiever ik word eigenlijk.

En waarvoor heb jij het nodig, buiten ''leuk om te weten''. Je gaat er niet beter van RPGen of anders. Je gaat er bij het registreren slechts erg op letten wie je klasgenootjes zijn. Dat terwijl je dat IRL ook niet zelf bepaald.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.monicahigh.com
Steve

Steve


Posts : 238

Profiel
Naam: Steve Stifler
Partner:
Vereniging:

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 6:25 am

Alain schreef:
Realisme is niet altijd leuk, dit geval ook niet. Wanneer ik 12A sluit kan je blijven invullen in je Profiel dat je in 12A, dat kan ik niet oplossen. Dit zal onnodig voor roemoer zorgen want je zegt het zelf al: ''Want laten we eerlijk zijn alle legenda's doorspitten om te kijken hoeveel mensen er in 12A zitten is ook saai.''
Ook zal je je bij iedere groep kunnen aanmelden waarna er weer uitgelegd moet worden dat het niet de bedoeling was en hoe je er weer uit moet gaan. Des te meer ik erover denk, des te negatiever ik word eigenlijk.

En waarvoor heb jij het nodig, buiten ''leuk om te weten''. Je gaat er niet beter van RPGen of anders. Je gaat er bij het registreren slechts erg op letten wie je klasgenootjes zijn. Dat terwijl je dat IRL ook niet zelf bepaald.
Net of je bij dat laatste niet de legenda's doorspit :')
"Leuk om te weten" is dat hele leganda in iemands profiel. Net of naam iets uitmaakt bij wijze van. Het zijn allemaal leuke feitjes maar het best leuk om te zien hoe de klassen in elkaar zitten. Daarnaast is het voor totaal nieuwe leden juist handig. Wie zit bij je in de klas? Kijk je bij groups. Ow Piet zit bij me in de klas. Dus kun je in je post neerzetten.
"Zit jij niet in 12A? Ik dacht je gezien te hebben tijdens biologie. Maar hellaas had ik daar de boeken nog niet voor, kan ik die van jou lenen...."
Etc. Voor contact maken is een stuk handiger. Want je weet namelijk wel wie in jou klas zit van gezicht als je een half jaar op school zit Wink

En over dat eerste kun je 12A(gesloten) geven Wink
Uiteraad is het slechts een optie als het te druk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruby

Ruby


Posts : 607
Naam : Jeanine.

Profiel
Naam: Ruby Carver
Partner: This is who I am, nobody said you had to like it.
Vereniging: x

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 6:58 am

Ik vond het eerst handig, de optie om open groepen te nemen waarin mensen zich aanmelden is ook een idee.. Maar toch heb je altijd nieuwkomers die hier niet vanaf weten, mensen die het vergeten of mensen die simpelweg te lui zijn om op een paar knopjes te klikken en zich aan te melden bij de groep Smile.
Bovendien vind ik de volgende quote van Ties iets wat behoorlijk veel waarheid bevat, wat mij dan ook heeft overtuigd om 'nee' te stemmen. =)
Alain schreef:
Is het niet zo dat je eerst gaat RPGen met iemand en dat je dan pas wil weten uit welke klas diegene komt in plaats van kijken wie er in je klas zitten om daar vervolgens mee te gaan RPGen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Steve

Steve


Posts : 238

Profiel
Naam: Steve Stifler
Partner:
Vereniging:

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 7:23 am

Ruby schreef:

Bovendien vind ik de volgende quote van Ties iets wat behoorlijk veel waarheid bevat, wat mij dan ook heeft overtuigd om 'nee' te stemmen. =)
Alain schreef:
Is het niet zo dat je eerst gaat RPGen met iemand en dat je dan pas wil weten uit welke klas diegene komt in plaats van kijken wie er in je klas zitten om daar vervolgens mee te gaan RPGen?
Ik snap dan alleen niet waarom de klas dan wel bij profiel staat? Aangezien je dan toch ook kunt kijken?

Uiterraad is het geen must have, maar naar mijn mening toch een leuke luxe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruby

Ruby


Posts : 607
Naam : Jeanine.

Profiel
Naam: Ruby Carver
Partner: This is who I am, nobody said you had to like it.
Vereniging: x

Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitimedi sep 14, 2010 7:46 am

Steve schreef:
Ruby schreef:

Bovendien vind ik de volgende quote van Ties iets wat behoorlijk veel waarheid bevat, wat mij dan ook heeft overtuigd om 'nee' te stemmen. =)
Alain schreef:
Is het niet zo dat je eerst gaat RPGen met iemand en dat je dan pas wil weten uit welke klas diegene komt in plaats van kijken wie er in je klas zitten om daar vervolgens mee te gaan RPGen?
1. Ik snap dan alleen niet waarom de klas dan wel bij profiel staat? Aangezien je dan toch ook kunt kijken?

2. Uiterraad is het geen must have, maar naar mijn mening toch een leuke luxe.

1. Als extra =). Dan kan je bij iemand in het topic stappen en erachter komen dat ze in de zelfde klas zitten, in plaats van naar de groep te kijken en mensen daarop uit te zoeken. Je kan natuurlijk niet in het topic stappen wanneer ze niet bij je in de klas zitten, maar ik begrijp niet waarom je dat zou doen xD.. Ook begrijp ik niet waarom je zo'n groep aan zou moeten maken..

2. Een luxe die veel moeite kost, ja xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Klassen groepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klassen groepen   Klassen groepen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Klassen groepen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Meer dan met klassen, lessen enzo discussie!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Algemeen :: Breinbrekers :: Ideeën-
Ga naar: