Profiel Naam: Alain Evans Partner: Butterflies getting drunk.. Vereniging: Famous
Onderwerp: Monica High een jaar verder? za mei 14, 2011 11:47 am
Monica High een jaar verder? Om dus ook de prom te maken en dus ook een jaar verder te gaan, waar iedereen voor zich kan beslissen of je slaagt of zakt. Zak je, is er niets aan de hand. Slaag je uit de 12e, dan ben je van school en dus niet meer welkom in het gedeelte binnen ''Monica High School''. Maar in de overige fora natuurlijk wel, je kan je karakter dan dus gewoon blijven spelen. Vanaf dan zouden er ook karakters tot en met 19 jaar gemaakt kunnen worden en karakters die dus al geslaagd zijn. Op dat moment kan je ook een eigen huisje in Monica High kopen, enzovoorts...
Je kan een baan zoeken, je kan werkloos worden, je kan zeggen dat je op Santa Monica College zit of wat dan ook.
Ik hoop dat jullie mee willen denken of het een goed idee is om prom te houden en even later zomervakantie, etc.
Alice
Profiel Naam: Alice Pioggia Partner: Nobody said it was easy.. Vereniging: L8 Nites
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? za mei 14, 2011 8:47 pm
Ik denk dat het een goed idee is om Monica een jaar verder te laten gaan, anders gaat het realistische er ook een beetje af. Bovendien is het leuk dat er ac's kunnen slagen, dat is ook weer iets anders. En als je als 12e jaars niet wil dat je ac van school gaat, laat je hem gewoon zitten...
Maar als we met MH een jaar verder gaan denk ik dat er misschien ook een gebied moet komen waarin die geslaagde dan kunnen wonen, dus een woonwijk. Dan moet je er ook wel weer rekening mee houden, dat niet iedereen even veel geld heeft ect.
Een prom vind ik echt een leuk idee ^^
Zomervakantie, het kan maar de meeste mensen zullen terug gaan naar hun familie, al hebben best veel ac's volgens mij geen ouders meer of hebben ze er een slechte band mee. Maaar ik denk dat je de zomervakantie misschien beter kunt skippen...
Kenneth
Profiel Naam: Kenneth Wayne Nixon Partner: Shot me out of the sky, you're my kryptonite, Charlene Vereniging: Famous
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? za mei 14, 2011 10:29 pm
Ik stem geheel in met wat Alice hier boven zegt. Zo is het ook een manier om Monica High wat meer uit te breiden, en trekken we misschien ook weer terug nieuwe leden. En die Zomervakantie op zich een goed idee, maar dan moet je ook nog zien of alle mensen hier gaan blijven en dat lijkt me niet het geval. Dus maybe wel een jaar verder maar geen vakantie?
Tyler
Profiel Naam: Tyler James Moore Partner: Emilie Vereniging: L8 Nites
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? za mei 14, 2011 10:39 pm
Het lijkt me erg leuk idee om te kunnen slagen. Misschien dan wel nieuwe gebieden omdat het hele school gedeelte wegvalt, maar daar ben je volgens mij al mee bezig .
Sarah Moderator & Prom Queen 2010
Profiel Naam: Sarah Blake Partner: It's allways better when we're together Vereniging: I am and allways will be, Famous
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? za mei 14, 2011 11:01 pm
Oh dit is echt heel sterk x') Weet je dat ik al een paar dagen bezig ben een leuk verhaaltje te maken om dit ook voor te stellen? Anyway, ik ben hier echt helemaal voor! Er waren alleen nog een paar dingen waar ik mee zat, die we misschien hier verder uit kunnen werken ..
-Monica College of Monica University: Nadat je bent afgestudeerd ben je natuurlijk niet meer op Monica High welkom. Misschien is het een idee Monica College of Monica University aan te maken als nieuw subforum? Dit gebied moet dan ook weer zo zijn eigen sub-subfora hebben, zoals een plek om te hangen en een gedeelte van de school. Ik vraag me alleen af of het een idee is deze tweede school aan te maken, aangezien de forum-gebieden niet veel zullen verschillen van het MH gedeelte; en daarom zou het misschien ook saai kunnen worden. Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden... (: -Inschrijven om af te studeren: Verder had ik nog een probleem met het feit dat straks misschien iedereen in één klap wilt afstuderen, aangezien het leven na MH wel heel interessant is: (misschien) geen school, een appartementje ergens in de stad in plaats van in de Living Building, een baan.. Jeanine kwam daarvoor met een hele goede oplossing, die geldt zolang na MH er een MU of MC komt: je moet jezelf hiervoor inschrijven. Vervolgens kan er bepaald worden of diegene van school af mag, zodat het iets specialer wordt en daarom ook een doel waar mensen naartoe kunnen werken. Dit idee kreeg mij persoonlijk best enthousiast, omdat je zo echt een doel hebt waar je je best voor moet doen Wordt je afgewezen, dan kan dat gewoon met de simpele "Je cijfers zijn niet goed genoeg, probeer het volgend jaar nog eens", ofzo xd
Bovendien lijkt hij mij leuk om niet alleen een appartement aan te kunnen vragen in een daarvoor bedoelde wijk, maar ook op plaatsen als het strand en midden in de stad. Hier zijn vaak appartementencomplexen genoeg, en het idee om ergens anders een appartement te hebben lijkt mij echt heel leuk
Verdere ideeën voor gebieden kunnen zijn; - Monica College of Monica University: hier zouden dan nog evt. een hangplek, kantine etc. aan kunnen worden toegevoegd - Maple Street: dit zou een random straat kunnen zijn in de buurt van MC of MU waar de gemiddelde student een appartementje of huisje kan regelen. - ... Verder heb ik niet zoveel inspiratie voor nieuwe gebieden xd
*Sorry voor de lange post, maar er heerst enthousiaste me hier =D*
Serena
Profiel Naam: Serena Wilson Partner: x. Vereniging: Famous
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? za mei 14, 2011 11:37 pm
Weetje wat ik serieus dacht toen ik dit voor het eerst las xd.. "Dat hebben jullie snel overlegd !" Maaike zei namelijk over msn dat ze dit idee had, maar dat ze het nog uit moest werken.. Dat ze het daarna in het modhoekje zou plaatsen. En ik zei dat de kans groot was dat Ties het niet wilde omdat het een 'High school' rpg was, blablabla.. En kijk nu eens ! Ties stelt het zelf voor =D
Maargoed. Voor mijn mening: zie Maaike's post ..
Stephanie
Profiel Naam: Stephanie Smith Partner: Pick me, choose me, love me. Vereniging: L8 Nites
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? za mei 14, 2011 11:57 pm
Ik vind het idee van Sarah & Jeanine best wel gaaf, maakt de RPG ook wat uitgebreider en afwisselender wat denk ik ook automatisch meer activiteit veroorzaakt. Je kan er op die manier meer je eigen draai aangeven. Qua hoe en wat precies maakt het mij niet zo uit, het lijkt mij op zich wel leuk om ook op de University & College te kunen rpg'en, maar het lijkt me dat het daar niet heel druk zal zijn omdat de karakters dan verdeeld zijn over drie schoolplekken.
Fear
Profiel Naam: Fear Polivia Partner: I love you, Noud :D Vereniging: Coookiiieees! :D
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? zo mei 15, 2011 1:53 am
Dan heb ik een klein vraagje voor jou, Alain:
Gaan we voor die huisjes nieuwe plekken maken, een soort woonwijk, of wat doen we daar dan mee? Verder vind ik het idee wel leuk. Mag je eigenlijk ook met de jaren meetellen. Ik bedoel, zeg maar, dat als je een jaar op Monica zit, dat je een klas vooruit mag? Of mag dat spontaan ook al? Groetjes, Fear
Sawyer
Profiel Naam: Sawyer Ince Partner: I have died everyday waiting for you. Vereniging:
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? zo mei 15, 2011 6:31 am
Ik heb het hier onlangs ook met Ties over gehad! :'D
Ik ben altijd laat dus ik kan nu niks meer toevoegen ;-; Maar het lijkt me echt fijn om mijn karakter(s) te kunnen laten slagen of zakken. Of van 11 > 12 te gaan. Is ook zo realistisch -u- Denk dat 'k met Alice en Kenneth mee stem. Zomervakantie kunnen we beter skippen, door familie en zo :\
Ook vind ik het idee voor zakken heel cool van Jeanine en Maaike! =D Want dan wordt het ook wat meer bijzonder dat je je personage kan laten slagen n__n
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? do mei 19, 2011 12:13 am
Ja leuk!
(Daphne zakt :p )
Alain Admin
Profiel Naam: Alain Evans Partner: Butterflies getting drunk.. Vereniging: Famous
Onderwerp: Re: Monica High een jaar verder? do mei 19, 2011 12:55 am
- Vakantie: Mij lijkt een vakantie leuk. Veel karakters komen hier uit de buurt, hebben geen ouders of zien deze niet meer. Het is dan logisch dat ze ook hier in de buurt blijven. Eventueel kan er een soort vliegveld als gebied komen, waar je alles kan RPGen buiten L.A. Je kan in de vakantie leuk RPGen denk ik, je kan zeggen dat je een baantje hebt, dat je, je helemaal rot zuipt, dat je toeristen gaat klieren... Ben ik de enige die daar zo over denkt?
- Monica College: Kan leuk zijn, maar niet als in een toelating/afwijzing-systeem. Het ligt me niet om zo iets voor een karakter in de RPG te bepalen alleen omdat degene de afgelopen weken wel of niet actief is geweest. Dan zou je weer een jaar moeten wachten voor je het weer kan proberen? Voor de rest, College zou prima op hetzelfde terrein als High School kunnen. Wat betekent dat de Living Building en het sportterrein ook nog prima kunnen worden gebruikt. Op veel Amerikaanse Colleges is een soort Living Building.
- Baan: Mocht er een College komen, zijn jullie dan voor om wel mensen de vrijheid te geven een eigen weg te bepalen? College of misschien wel bartender of taxichauffeur. Ik zit een beetje in tweestrijd. Het hele idee van de High School is weg als iedereen accounts buiten de school of college gaat aanmaken. Aan de andere kant, het is wel weer een mooie vrijheid om je eigen weg met je karakter te bepalen.
- Woonplekken: Als karakters enkel op College en High School mogen zitten, dan denk ik niet dat er woonplekken nodig zijn. In de Staten overnachten alle studenten op een College daar ook. Dat is juist voor vele Amerikanen het punt wanneer ze zelfstandig gaan wonen, na High School.
- Fear: Mag je eigenlijk ook met de jaren meetellen. Ik bedoel, zeg maar, dat als je een jaar op Monica zit, dat je een klas vooruit mag? Of mag dat spontaan ook al?: Nee, als er een jaar vooruit gaat, gaat iedereen een jaar vooruit of besluit je te blijven zitten. Je kan niet zelf bepalen wanneer je slaagt, wel of je slaagt.