Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het duistere era

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Lyron
Moderator & Prom King 2010
Lyron


Posts : 1629
Naam : Jeanine

Profiel
Naam: Lyron Bellucci
Partner: x.
Vereniging: L8 Nites

Het duistere era Empty
BerichtOnderwerp: Het duistere era   Het duistere era Icon_minitimewo maa 09, 2011 5:29 am

Hey allemaal! Very Happy
Ik ben al een tijdje bezig aan een verhaal, en ik wil graag weten wat jullie er van vinden ^^.
Negatieve kritiek is welkom, maar complimentjes natuurlijk ook! Hungry

Proloog
De eerste stralen van de zon bereikten via het raam haar kamer, en dat was voor Namanti het sein om te vertrekken. Ze hees zichzelf in de officiële kleding van haar soort, de elfen, en bond haar lange, krullende en blonde haren vast met een klein, vlindervormig speldje. Ze pakte haar boog van de muur en stak haar door de beste smid gesmede zwaard in haar schede.
Het waren precies twee maanden geleden dat de verschrikkelijk gebeurtenis had plaatsgevonden, en hoewel de meest machtige elfen hun hulp hadden aangeboden had het landschap nog steeds een dor uiterlijk. Het was Dormir van de zuidelijke landen geweest die zijn heksen en magisters had bevolen het dorp en het aanliggende bos plat te branden met behulp van magie, zijn onderdrukte gebied nog verder uitbreidend. Drie dagen en nachten had de hemel aswolken uitgebraakt in woedende vlagen, een vreselijke, onnatuurlijke storm, het door de elfen geliefde bos vernietigend. Het bos had altijd al een magisch uiterlijk gehad en Namanti wist uit ervaring dat het bos vanzelf weer zou opleven. De meeste zaden die de bomen hadden laten vallen hadden de hitte van het vuur overleefd en ontkiemden door de vruchtbaarheid van de aarde, veroorzaakt door de dode plantenresten van hun voorouders.
Ze volgde de lange wenteltrap naar beneden en liet zo min mogelijk sporen van haar vertrek achter, aangezien ze niet wilde dat haar ouders vandaag nog soldaten zouden sturen om haar te zoeken. Ze zou te weinig tijd hebben, en ze kon alle tijd gebruiken om zo ver weg mogelijk te komen van haar luxe leventje. Ze zou eindelijk eens wat aan de onderdrukking kunnen doen en de arme volkeren kunnen helpen, al wist ze niet hoe. Opgaand in haar plannen liep ze verder, totdat ze bij de stallen aan kwam. Ze liep door en stopte hij haar eigen paard en begon haar zo snel mogelijk op te zadelen. Haar witte merrie snoof ongeduldig, waarna Namanti kalmerend met haar hand over haar neus streek. Soepeltjes trad ze in het zadel en gaf ze haar paard de sporen om te vertrekken. Eindelijk…


Hoofstuk 1. Een verkwikkende bries, dode lichamen:
Terug naar boven Ga naar beneden
Malin

Malin


Posts : 824
Naam : DeNies (Niesje voor mijn vrienden)

Profiel
Naam: Malin Jaerbyn
Partner: -
Vereniging:

Het duistere era Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het duistere era   Het duistere era Icon_minitimewo maa 09, 2011 6:53 am

Ik krijg het gevoel van Lord of the Rings ... XD Sowieso al als het woord ''era'' en ''elf'' wordt gebruikt. Dat vind ik een beetje jammer, om eerlijk te zijn.

Af en toe had ik moeite mijn aandacht erbij te houden tijdens het lezen. Vooral het eind is een grote lap tekst. Je kunt beter zinnen dan wat opbreken en dan met enter op een nieuwe regel beginnen. Op die manier hoef je niet hele lappen tekst te lezen =)
Ietsjes meer gebruik maken van alinea's ...

Voor de rest is het wel netjes geschreven, maar het pakt me niet echt (:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het duistere era
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Algemeen :: Off-topic :: Crea-
Ga naar: