Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 I Will Find My Way

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Bojan

Bojan


Posts : 54

Profiel
Naam: Bojan López Sánchez
Partner:
Vereniging:

I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitimewo okt 30, 2013 9:05 am

Het was eigenlijk de eerste keer sinds zijn komst dat hij echt even tijd had voor zichzelf. Hij had besloten om de stad zelf maar eens te verkennen. Tot nu toe was hij net veel verder gekomen dat z’n ‘eigen buurtje’, school en een aantal andere plekken waar hij dingen moest regelen. Het echte Santa Monica had hij nog niet echt gezien, behalve dan een gedeelte van het nachtleven. Hij voelde zich momenteel toerist in z’n eigen woonplaats. Tot overmaat van ramp was hij ook nog afhankelijk van een kaart, want zonder die zou hij de weg hier kwijt raken. Hij stond midden op een pleintje. Om hem heen waren verschillende terrasjes aangelegd en in het midden was een grote fontein. Het leek een komen en gaan van mensen die het allemaal erg ‘druk’ leken te hebben. Je kon wel zien wat social media met je deed. Minstens de helft van de mensen waren druk bezig met hun mobiel. Het ergste was misschien nog wel dat hij één van hun was. Hij ontdekte al snel een Burger King die vlakbij het pleintje was en koos ervoor om maar even een lekkere milkshake te halen. Het goedkopere alternatief voor wat verfrissends dichtbij het pleintje. Z’n magere studenten-loontje was nou eenmaal niet opgewassen tegen al die dure prijzen en hij kon er wel iets beters van kopen. Eigenlijk had hij ook nog het plan gehad om wat spullen te kopen voor op z’n nieuwe kamer, maar hij had nog niet echt iets gevonden. Eenmaal binnen bestelde hij een z’n milkshake. Aardbei, want op iets anders durfde hij niet te gokken. Al gauw liep hij naar buiten, terwijl hij al drinkend om zich heen keek. Hij besloot maar op één van de bankjes te gaan zitten die rondom het pleintje stonden. Vrijwel alles was bezet, maar een fijn plekje in de schaduw was nog over. Hij besloot om er maar te gaan zitten. Er zat weliswaar een meisje, maar volgens hem was er nog genoeg ruimte over om z’n riante achterwerk op te planten. "Mag ik?" sprak hij half grijnzend, terwijl hij het meisje even aankeek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Constance

Constance


Posts : 143
Naam : Mandy

Profiel
Naam: Constance Lewis
Partner: Love is hope it fuels our dreams
Vereniging:

I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitimedo okt 31, 2013 6:20 am

Constance verliet al snel haar kamer terwijl ze haar boeken tas om haar schouder gooide. Ze moest leren voor een toets en ze had voor nu even genoeg van binnen zitten. Dus besloot ze naar buiten te gaan. Daarbij had ze ook nog eens honger dus was de keuze snel gemaakt. Ze zou wat te eten kopen bij een van de fast foods restaurants en dan aan de slag gaan met leren. Het duurde niet lang voor ze buiten was en haar snor scooter pakte. Ze ging er op zitten en startte hem waarna ze weg reed. Het duurde niet lang voor ze in de stad kwam. Ze parkeerde haar scooter trok de sleutel er uit en stapte af. Het duurde niet lang voor ze hem op slot had en verder de stad in liep. Eenmaal bij een plein liep ze naar de Burger king en bestelde een dubbele wooper, frietjes en een grote cola. Toen ze dat eenmaal had liep ze naar buiten en zocht de schaduw op. Constance zette de tas naast zich neer en ook de tas waar boeken in zaten belande daar. Ze pakte eerst de dubbele wooper voordat ze een van haar schoolboeken pakte en de juiste hoofdstuk op zocht en begon te lezen. In de tussen tijd at ze haar burger en patat op. Nadat ze dat hoofdstuk een paar keer had door gelezen pakte ze al snel de volgende boek en ging daar in verder. Af en toe nam ze een slok van haar drinken tot dat ze een stem hoorde. "Mag ik?" Half verbaast keek ze op en bekeek de jongen. Haar blik gleed over de omgeving en zag dat de andere bankjes vol zaten. Constance keek weer op naar de jongen en knikte. "Tuurlijk." Ze pakte haar boeken tas en zette die voor haar neer tegen haar voeten aan. De andere papieren tasje gooide ze weg in de prullenbak die niet ver vanaf het bankje stond. Toen ze dat had gedaan liet haar blik weer naar het boek gaan maar al snel sloeg ze het boek dicht. Nu deze jongen bij haar was gaan zitten kon ze zich niet bepaald meer connecteren. "Hoe heet je?" Vroeg ze nieuwsgierig waarna ze een slokje nam van haar cola.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bojan

Bojan


Posts : 54

Profiel
Naam: Bojan López Sánchez
Partner:
Vereniging:

I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitimedo okt 31, 2013 9:46 pm

Het meisje was blijkbaar druk bezig met leren, of iets in die richting. Ze keek een beetje verbaasd op toen Bojan haar aansprak. "Tuurlijk," antwoordde ze, terwijl ze haar haar tas en spullen pakte en wegzette om wat meer ruimte vrij te maken. Bojan knikte even vriendelijk en nam plaats op het bankje. Hij nam nog een slok van z'n milkshake die al bijna leeg was. Met dit weer was zo'n ding ook al gauw heel erg melkachtig. Qua temperatuur vond hij het hier heerlijk. Het was nu herfst, maar daar merkte je bijna niets van. In Spanje was de temperatuur ook altijd vrij aangenaam geweest. Hij hield van warm weer en zon. Hij kon zich eigenlijk niet voorstellen hoe mensen het konden uithouden in gebieden waar het altijd koud of regenachtig was. Een aantal jaren terug was hij voor school naar Engeland geweest en hij wist zeker dat hij doodongelukkig zou worden als hij daar moest wonen, puur om het weer. Ze waren er vijf dagen geweest in de zomer, maar elke dag had het wel geregend en was het koud. Eenmaal thuis vond hij het heerlijk dat hij gewoon in een simpel t-shirt kon lopen en een korte broek. Het meisje legde haar boek weg en keek hem even aan. "Hoe heet je?" vroeg ze nieuwsgierig. Bojan grijnsde even. "Bojan. En jij?" Blijkbaar was het meisje niet meer van plan om verder te gaan studeren nu hij naast haar zat. Ergens kon hij zich daar wel iets bij voorstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Constance

Constance


Posts : 143
Naam : Mandy

Profiel
Naam: Constance Lewis
Partner: Love is hope it fuels our dreams
Vereniging:

I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitimema nov 04, 2013 4:17 am

Ze keek toe hoe Bojan ging zitten. Ze vroeg zich toch wat af waarom hij hier bij haar ging zitten in plaats van door te lopen. Maar aan de andere kant was het ook raar dat ze hier ging zitten leren. Dat hoorde ze op haar kamer te doen. Maar ze had er voor nu totaal geen zin in. Eigenlijk had ze nee moeten zeggen of weg moeten lopen want van het leren kwam nu helemaal niks meer. Ze kon zich niet echt consenteren nu er iemand naast haar zat. Dan had ze altijd de neiging om met die persoon te praten. Iets wat ze dus ook besloot te doen. Het duurde niet lang voor ze een vraag had gesteld en daar door het gesprek had geopend. "Bojan. En jij?" Hij bleek dus Bojan te heten. Een aparte naam vond ze. Ze had er nog nooit van gehoord. "Constance." Antwoorde ze met een glimlach. Ze vond het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en dat was altijd al zo. Ze werd gewoon vrolijk als ze bij mensen in de buurt was. Dus draaide ze zich naar hem toe en nam een slok van haar cola. "Student van Monica High?" Vragend keek ze hem aan. Ze dacht dat hij een student was aangezien ze hem jong vond. Maar toch zou het kunnen dat hij op de andere school zat in. In dat geval wist ze niet of ze dan wel vriendelijk moest blijven. Vooral met sport was het erg tussen die twee scholen. Iets wat best belachelijk was. Sport hoorde leuk te zijn, niet te veel strijd tussen de teams vond ze. Maar niet iedereen was het daar mee eens. "Kom je hier vaker?" Misschien een beetje rare vraag maar ze wou gewoon het gesprek aan de gang houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bojan

Bojan


Posts : 54

Profiel
Naam: Bojan López Sánchez
Partner:
Vereniging:

I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitimedi nov 05, 2013 11:33 pm

Hij zette z'n tas naast zich neer op de grond, terwijl hij naar het meisje keek. Ze stelde zich voor als Constance. Een naam die hij eigenlijk nog nooit had gehoord, maar hij vond het wel prima klinken. "Student van Monica High?" vroeg ze aan hem. Hij grijnsde even. Blijkbaar liepen hier in Santa Monica een boel studenten rond. Dat was ook niet zo heel erg verwonderlijk, want de school was gigantisch en stond goed aangeschreven. Hij had al meerdere leerlingen van Monica High gespot buiten de school om. "Jup," antwoordde hij. Hij was nog maar een paar dagen naar school geweest, maar hij had het tot nu toe allemaal nog prima gevonden. Vrienden maken kwam vanzelf wel. Alhoewel hij het idee had dat de mensen hier iets anders waren dan waar hij vandaan kwam. "Kom je hier vaker?" vroeg Constance ook nog. "Uhm, eigenlijk woon ik hier nog maar net." Hij moest nog een heleboel ontdekken hier. Hij was al een aantal keer bijna verdwaald. Hier in het stadscentrum was hij eigenlijk nog nooit echt geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Constance

Constance


Posts : 143
Naam : Mandy

Profiel
Naam: Constance Lewis
Partner: Love is hope it fuels our dreams
Vereniging:

I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitimezo nov 10, 2013 5:16 am

"Jup," Constance keek hem aan en knikte. "Leuk!, welke klas?" Nieuwsgierig keek ze hem aan terwijl ze afwachtend op haar lip beet keek ze even voor haar uit voor ze hem weer terug aan keek. "Ik zit in 12 a" Vervolgde ze. Contance keek Bojan weer aan en glimlachte naar hem. Ze tikte zacht met de hak van haar schoenen op de grond iets wat ze wel vaker deed. Ze vroeg hem al snel of hij hier al vaker kwam. Waar ze dus al gouw een antwoord op kreeg. "Uhm, eigenlijk woon ik hier nog maar net." Dat kon ook nog dat hij hier net woonde. "Ik woon hier ongeveer al mijn hele leven." Zou ze hem een rondleiding geven? Het zou best leuk zijn en om eerlijk te zijn had ze wel zin om even wat te lopen. "Ik kan je een rondleiding geven als je wilt," Afwachtend keek ze hem aan. "Al snap ik het helemaal als je het niet wilt. Dat is begrijpelijk. Je kent me niet." Ze draaide wat meer naar hem toe. "Je weet maar nooit wat ik allemaal met je van plan ben." Vervolgde ze lachend. Men waarschuwde altijd dat je nooit met vreemde mee moest gaan. Iets wat logisch was. Maar zo heel sterk was ze nou ook al weer niet. Dus of het haar echt zou lukken om hem iets aan te kunnen doen was zeer klein. Dat niet alleen, ze had ook totaal geen idee wat ze hem zou moeten aan doen. Het enigste wat ze nu zou kunnen bedenken was zijn portemonnee jatten. Maar daar had ze natuurlijk helemaal niks aan. "Nu krijg je waarschijnlijk hele verkeerde ideeën van me." Ze grinnikte en schudde kort haar hoofd. "Dus nu is de kans misschien wel heel klein dat je niet mee wilt. Maar het zou leuk zijn, en dan heb ik ook een hele goeie reden om niet met mijn neus in de school boeken te zitten." Legde ze uit. Ze nam weer een paar slokken van haar Cola en wachtte op een antwoord van de jongen of hij mee zou gaan of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bojan

Bojan


Posts : 54

Profiel
Naam: Bojan López Sánchez
Partner:
Vereniging:

I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitimewo nov 13, 2013 8:30 am

Ik moet hem nog afmaken! Maar even geen tijd.



Blijkbaar zat ook dit meisje bij hem op school. Alsof toeval niet bestond. Hij had nu al best wel wat Monica High studentjes zien rondlopen. Blijkbaar was de school groter dan dat hij gedacht had. Hij kende nog maar zo weinig die er naar school gingen. "Ik zit in 12a," vertelde Constance. Hij knikte even. Ze zat dus een klas hoger dan hem. Hij ging namelijk naar 11B. Hij gokte er ook maar op dat hij ook jonger was dan zij was. ”Oké, ik zit in 11B.” Constance vertelde dat ze haar hele leven hier al in Santa Monica woonde. Hij niet dacht hij. Hij was hier terechtgekomen dankzij z’n moeder. Zijn moeder was Spaanse, maar heeft een korte periode in haar leven in de VS gewoond. Je raadt het vast al, dat was in Santa Monica. Zijn tante woonde hier in de stad nog ergens en het was de bedoeling om bij zijn tante in te trekken, maar Bojan had z’n eigen plan getrokken. Niks geen tante die op hem zou letten. Hij kon zich namelijk prima zelf redden. Zijn moeder had waarschijnlijk er ook op gehoopt dat hij z’n leven zou ‘beteren’. Geen idee waarom, want naar zijn mening leedt hij ook niet zo’n heel slecht leven. Hij was een levensgenieter, maar of dat nou ook een zonde was. ”Ik kan je een rondleiding geven als je wilt," stelde Constance voor. "Al snap ik het helemaal als je het niet wilt. Dat is begrijpelijk. Je kent me niet." Ze draaide wat meer naar hem toe. "Je weet maar nooit wat ik allemaal met je van plan ben." Hij grijnsde even vaag. ”Naja, je zult het na al die jaren hier beter kennen dan ik. Ik denk dat ik hier nog wel eens ga verdwalen.” Hij vertelde er maar niet bij dat het al een aantal keren gebeurd was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





I Will Find My Way Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Will Find My Way   I Will Find My Way Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
I Will Find My Way
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» find x [tom]
» I'll find you somewhere..
» Never mind, i'll find someone like you! Not..

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Santa Monica :: Public Centre :: Stadscentrum-
Ga naar: