Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Point of Cajole

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Fiore

Fiore


Posts : 37
Naam : Renske AKA Rex. Jaja.

Profiel
Naam: Fiore Nysell
Partner: Lolwut?
Vereniging: -

Point of Cajole  Empty
BerichtOnderwerp: Point of Cajole    Point of Cajole  Icon_minitimedi sep 13, 2011 10:11 am

Vervolg op --> Straying [Caleb]

Fiore nam een hap van haar Griekse salade met zilvervliesrijst die ze hier in de kantine gekocht had. Fiore had iets met salades, en kende er vele, maar deze Griekse salade had ze nog nooit eerder op. Daarom trok het ook zo haar aandacht. Ze proefde de smaak van olijfolie en rodewijnazijn, en ook knoflookteentjes. Nee he, knoflook. Dat werd dadelijk ook maar eens een pakje kauwgom kopen.
Ze trok net haar blikje cola open, toen ze een stem enthousiast haar naam hoorde roepen. Met een nieuwsgierge blik keek Fiore op. "Caleb!" groette ze de puppyjongen toe, die vrolijk naar haar toe kwam gelopen en tegenover haar plaatsnam. "Hoe was je les?" klonk hij vriendelijk.
"Prima," glimlachtte Fiore terug, en ze nam een slok van haar cola voordat ze verderging, "ik schijn voor te lopen op de stof waar we nu zijn, nog van mijn oude school. Komt mooi uit, want bij aarderijkskunde loop ik achter en moet ik nog veel inhalen. Ik hoef nu voor geschiedenis minder te doen, en die tijd kan ik nu mooi voor aarderijkskunde gebruiken." Ze keek het tevreden aan. "Nu heb ik het dus minder druk dan ik dacht. Ik heb zelfs tijd vrij. Misschien moet ik maar eens uit gaan zoeken wat hier allemaal te doen valt."
Fiore nam nog een hap van haar salade. Het zag er met de tomatenpartjes eruit als een doorsnee salade, met uitzondering op de rijst die erdoorheen was gehaald. Misschien moest ze maar eens het recept hiervan opzoeken. "Heb je tips?" vroeg ze aan Caleb, "waar ik heen zou kunnen gaan bedoel ik?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Caleb

Caleb


Posts : 32

Profiel
Naam: Caleb
Partner: I'm not really good at this 'love' thing.
Vereniging: Not yet, but I'm trying to fit in.

Point of Cajole  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Point of Cajole    Point of Cajole  Icon_minitimewo sep 14, 2011 12:41 am

Caleb knikte een paar keer tijdens haar verhaal, als teken dat hij wel luisterde en wachtte geduldig tot ze helemaal uitgepraat was. Ja, Cale zelf was eigenlijk best wel een babbelaar en toen hij jong was onderbrak hij wel eens mensen, maar dat was hem door zijn ouders afgeleerd. Het was onbeleefd te praten als iemand anders nog aan het woord was. "Lucky you." zei hij bijna zuchtend "Ze hebben hier bijna dezelfde stof als bij onze vorige school, maar ik loop dankzij het trage tempo van die waar ik op zat achter." hij tikte even met zijn nagels op de tafel "Ik moet binnen een week twee geschiedenis verslagen maken, maar gelukkig heb ik er al eentje af." bijkomen met talen was voor hem geen probleem, zo'n hoofdstuk had hij binnen een half uurtje wel uit, maar geschiedenis was voor hem niet echt interessant. Wat was het nut om dingen te leren over mensen of dieren die toch allang dood waren? Oké, misschien stond Caleb ook iets te droog in het leven... Laatst hadden ze tijdens mentor uur de opdracht een verslag te schrijven over hoe ze de toekomst voor zich zagen en iedereen om hem heen zat er op los te fantaseren, maar Caleb schreef slechts één simpel zinnetje op 'In de toekomst ben ik dood, wat daar tussen in gebeurd zie ik nog wel.' hij had het ingeleverd en was de klas uitgelopen, want als je het verslag af had mocht je gaan. Ach, dat was Caleb.

"Heb je tips?" de woorden van Fiore braken hem uit zijn gedachten stroom,d at had Caleb vaak, dat hij heel diep nadacht over iets en als hij dan niet meer zo diep nadacht, was hij direct alweer vergeten waar hij precies over dacht, hij keek Fiore even wat wazig aan "Waar ik heen zou kunnen gaan bedoel ik?" Caleb glimlachte weer eventjes "Ik ken wel een paar plekken." antwoorde hij dus "De dichtsbijzijnde is the flat roof, het dak van de Living Building dus, het is er erg mooi, maar vaak ook erg druk. Ik ben er zelf liever als het regent of slecht weer is, want dan heb je het hele dak voor jezelf." hij dacht even na over meer plekken die je moestzien als je in santa Monica was "De Youth Yard is zeker ook een bezoekje waard, vooral als je van skateboarden of dat soort dingen houd. Of ls je natuurlijk van kunst houd." Wat kunst met de Youth Yard te maken had? Veel! Overal grafiti waarbij je je ogen uit kon kijken. "Verder zijn er hier heel wat winkel straten en andere dingen te doen." hij greens even breed "Ik kan je wel eens ergens mee naar toe nemen, als je wilt?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Fiore

Fiore


Posts : 37
Naam : Renske AKA Rex. Jaja.

Profiel
Naam: Fiore Nysell
Partner: Lolwut?
Vereniging: -

Point of Cajole  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Point of Cajole    Point of Cajole  Icon_minitimewo sep 14, 2011 3:51 am

Fiore luisterde aandachtig. Het klonk allemaal wel heel erg interessant, moest ze toegeven, vooral de Youth Yard, in haar ogen. Daar kon ze vast wel veel nieuwe mensen ontmoeten. Toen Caleb aanbood om haar eens ergens mee naartoe te nemen, keek Fiore hem ietwat nieuwsgierig aan.
"Zou je dat willen doen?" Fiore zou het wel hartstikke fijn vinden. Caleb scheen al meer van Santa Monica te weten dan haar, en daarbij kon ze het erg goed met hem vinden. "Dat zou ik wel heel tof van je vinden."
Ze volgde haar woorden met een extra hap van haar salade, die nu op was, en nam nog een slok cola voordat ze verder sprak. "Heb je nog les vandaag? Als je tijd hebt, kunnen we na schooltijd al ergens heengaan?" Fiore keek hem bijna smekend aan, "al verplicht ik je niet, natuurlijk."
Terug naar boven Ga naar beneden
Caleb

Caleb


Posts : 32

Profiel
Naam: Caleb
Partner: I'm not really good at this 'love' thing.
Vereniging: Not yet, but I'm trying to fit in.

Point of Cajole  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Point of Cajole    Point of Cajole  Icon_minitimedo sep 15, 2011 7:54 am

"Als ik het niet zou willen had ik het niet hebben voorgesteld, toch?" het was een retorische vraag, het maakte hem best blij dat hij zo snel een vriendschap met Fiore had kunnen sluiten, alles ging een beetje té makkelijk... Alsof ze elkaar al jaren kenden. Maar dat was niet meteen negatief, helemaal niet eigenlijk. Caleb kon niet zeggen dat dit zijn eerste vriendschap was, maar wel de eerste keer dat hij iemand geholpen had inplaats van iemand hem. Het maakt ehem opgelucht de vraag 'Ben je nieuw?' niet van haar te hoeven horen. "Nog een blokuur wiskunde, maar daarna ben ik vrij." antwoorde hij haar "Als jij rond die tijd ook vrij bent kunnen we wel samen ergens heen gaan." hij dacht even na "Als je veel later uit bent dan ik, heb ik echter niet het geduld om op je te wachten." tsja, hij moest toch eerlijk blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fiore

Fiore


Posts : 37
Naam : Renske AKA Rex. Jaja.

Profiel
Naam: Fiore Nysell
Partner: Lolwut?
Vereniging: -

Point of Cajole  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Point of Cajole    Point of Cajole  Icon_minitimedo sep 15, 2011 9:00 am

Fiore dacht na. "Nee, ik heb nog een uurtje scheikunde, maar dan ben ik klaar. Als ik dan nog heel ben tenminste." Scheikunde was niet Fiore's sterkste vak. Een keer had ze een gat naar het midden van de tafel gebrand met zuur. Het was niet sterk genoeg om er dwars doorheen te gaan, maar ze had gemakkelijk een vinger stuk kunnen laten branden, of iemand blind kunnen laten raken, als ze wat anders gemikt had. Hierdoor heeft ze op haar oude school niet meer mee mogen doen met de praktijk van scheikunde, maar hier wist niemand daar iets van en begon ze weer met een schone lei. Godzijdank. Had ze nog een beetje hoop. Mooi niet dat Fiore iets ging zeggen over dit 'voorval'.
"Dus ik wacht eerder op jou dan jij op mij," concludeerde Fiore. "Ik blij wel in de kantine zitten of zo. Ik ga nergens heen, ik heb verder dan dit toch niets te doen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Point of Cajole  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Point of Cajole    Point of Cajole  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Point of Cajole
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» What's the point?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Monica High School :: Monica High School :: School Snacks-
Ga naar: