Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Restaurant lado [Lia]

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Esmee

Esmee


Posts : 81

Profiel
Naam: Esmee McCary
Partner: nope
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimewo aug 10, 2011 4:38 am

Esmee pakte haar telefoon en belde een taxi. 'Over vijf minuten zijn ze er' Sprak ze tegen Lia. Ze stond op. Ze trok haar jurkje weer aan. Ze schudde haar handoek uit, en begon hem op te vouwen, en in haar tas te proppen. Ze zag de taxi aan komen rijden. 'Daar is de taxi kom je?' Sprak ze. De taxi chafeur hield de deur open. Ze zaten met z'n tweeën op de achter bank, terwijl de taxi richting het centrum reed. De deur werd voor hun open gehouden. Ze stapte uit. Ze liepen naar de lado. 'goeden avond dames' Sprak de ober. 'Ik heb de aanbieding gelezen dat je hier met z'n tweeën onbeperkt kunnen eten voor 25 euro, dus daar kwamen we voor' Sprak Esmee. 'Loopt u mee' Sprak de ober, en bracht ze naar een tafel voor twee personen. Het was heel erg netjes hier. Ze ging zitten. Ze kreeg een kaart. De ober vroeg wat ze willde drinken. Doe maar een witte wijn en wat wil jij?' Sprak Esmee.

-inspi loos-


Laatst aangepast door Esmee op vr aug 12, 2011 5:58 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
lia

lia


Posts : 122

Profiel
Naam: Lia purry
Partner: Love is just a piece of life that you write by yourself
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimewo aug 10, 2011 6:49 am

Lia zat naast Esmee in de taxi en keek naar buiten. Haar zonnenbril zat nu in haar haren. Afentoe keek ze naar Esmee maar al snel ging haar blik weer naar buiten. Toen ze er eindelijk waren stapte ze naar buiten en deed even haar hand voor haar ogen omdat de zon recht in haar gezicht schreen. Lia zette haar zonnenbril op en liep samen met Esmee naar het restaurant. Eenmaal daar vroeg de ober wat ze woude drinken.
'Doe mij maar water.'Glimlachte ze naar hem. Ze zouden ook nog stappen vanavond als dat nog door ging en ze had totaal geen zin om dan al aangeschoten te zijn. Lia deed haar zonnenbril af en deed die in haar tas. Aan gezien ze hier nog nooit was geweest keek ze om haar heen.
Het zag wel oké uit. Lia keek weer naar Esmee en glimlachte. 'Dus vertel eens iets meer over je.' Zei Lia. Eigenlijk wist ze allen dat Esmee niet van de zee hield. Maar wel van aardbeien ijs en chocola. Net zo als zij zelf zei ze soms dingen hard op. Zonder er bij naar te denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esmee

Esmee


Posts : 81

Profiel
Naam: Esmee McCary
Partner: nope
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimewo aug 10, 2011 8:54 am

'Doe mij maar water.'Glimlachte Lia naar de ober. Esmee glimlachte ook. Ze keek Lia aan. 'Dus vertel eens iets meer over je.' Zei Lia. 'Uhm, ik hou van tekenen en fotograferen, en van sporten. Ik doe dansen, en singroom zwemmen. Ik ga vaak naar de sport school. Ik hou van uit gaan, al hoeft dat natuurlijk niet met te veel drinken' Lachte ze, en hield even een korte pauzen. 'Mijn achternaam is McCary, ik ben 18 jaar en kom uit america, nou is het jou beurt' Lachte ze. Ondertussen kwam de ober met het drinken. 'Dank u' sprak ze. Ze was bijna nooit dronken, of ook maar aan geschoten. Maar een witte wijn was wel lekker op z'n tijd. Ze opende de kaart. 'Wat wil jij als voor gerecht?' Vroeg Esmee aan Lia. Zij zelf nam tomaten soep. Ze begon naar de hooft gerechten te kijken. Áan gezien je dat in één keer moest bestellen. Ze nam wel een vleesmix, verschillende soorten vlees met sla en friet.
Terug naar boven Ga naar beneden
lia

lia


Posts : 122

Profiel
Naam: Lia purry
Partner: Love is just a piece of life that you write by yourself
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimewo aug 10, 2011 10:30 pm

Lia luisterde aandachtig naar Esmee. Dat ze van sporten hield kon je wel zien. Lia glimlachte ook naar de ober en knikte even kort. Ze nam een slok je van haar water en pakte de menu kaart. Voor dat ze wat van haar zelf ging vertellen moest ze eerst nog kijken wat ze wou.
Als voorgerecht nam ze tomatensoep. Daar hield ze van. Lia keek naar het hoofdgerecht en koos uit aardappelschijfjes met schnitzel en championsaus met rouwkorst. Als nagerecht nam ze aardbeien ijs met chocolade saus. 'Tomaten soep.' Antwoorden Lia op haar vraag.
Ze legde de kaart neer. De ober zei dat hij zo weer zo komen. Lia knikte en keek naar Esmee. 'Ik heb twee vaders die mij geadopteerd hebben.
Ik hou van zingen en gitaar spelen. En van vrouwen maar dat wist je al.' Lia keek even naar haar handen voor dat ze verder ging. 'Ik ben 16 jaar mijn achternaam weet je. En ik kom uit la push.' Lia tikte met haar nagels op de tafel. Het duurde wel lang voor dat die ober terug kwam.
Lia zag een ober hun kant op kijken. Ze wees naar hen tafel en al snel kwam de ober er aan. 'Bent u er al uit wat u wilt bestelen.' Vroeg de man.
'Doe mij maar een tomatensoep als voorgerecht. Als hoofdgerecht graag aardappelschijfjes met schnitzel en championsaus. En als toetje graag aardbeien ijs met chocolade saus.' Lia keek van de ober naar Esmee. 'Weet jij het al.'Vroeg ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esmee

Esmee


Posts : 81

Profiel
Naam: Esmee McCary
Partner: nope
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimevr aug 12, 2011 6:16 am

'Tomatensoep,' antwoordde Lia op haar vraag. Toevallig hetzelfde als Esmee had bedacht! De ober meldde dat hij later terug zou komen, en liep weg. Lia begon over zichzelf te vertellen. 'Leuk dat je gitaar speelt!' zei ze. 'Speel je ook wel eens gitaar en zing je er dan ook bij? Dat lijkt mij erg moeilijk..' De ober kwam weer hun kant op voor ze nog verder konden praten, en vroeg wat ze zouden willen eten. Lia bestelde eerst, en vroeg daarna aan Esmee of zij het ook al wist. 'Ik zou graag ook tomatensoep als voorgerecht willen,' zei ze. 'En doe als hoofdgerecht maar een vleesmix,' voegde ze er nog aan toe. 'Zou u daar graag rijst of friet bij willen hebben, mevrouw?' vroeg de ober. 'Friet graag,' antwoordde ze. 'En zou ik als toetje vanilleroomijs met slagroom en chocoladesaus mogen?' De ober schreef alles netjes op, en verdween toen naar de richting van de keuken. Esmee keek het restaurant rond. Het was niet zo heel erg druk, ongeveer de helft van de tafeltjes waren niet bezet.
Terug naar boven Ga naar beneden
lia

lia


Posts : 122

Profiel
Naam: Lia purry
Partner: Love is just a piece of life that you write by yourself
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimevr aug 12, 2011 6:40 am

Lia glimlachte toen Esmee zei dat ze het leuk vond de ze gitaar speelde. 'het valt wel mee.'Antwoordde ze op haar vraag.
Weer glimlachte ze toen Esmee als voorgerecht het zelfde bestelde. 'Ik ga even naar het toilet.' Zei Lia zachtjes terwijl ze op stond en weg liep.
Daar deed ze wat ze doen moest en waste haar handen. Onder tussen keek ze naar haar spiegel beeld. Het was leuk met Esmee.
Om de een of andere manier begon ze haar leuk te vinden. Niet gewoon leuk van he een leuke meid. Maar echt leuk leuk.
Lia had al eens eerde een relatie gehad met een meid. Maar als snel kwam de meid er achter dat het toch op jongens viel. Het had echt Lia's had gebroken. Haar vaders hadden haar geholpen om er over heen te komen. En nu was ze toch een stuk voorzichtiger. Lia zuchtte en deed een beetje water in haar haar zo dat het weer goed ging staan. Daarna droogde ze haar handen en liep weer terug naar de tafel. Net op dat momend werd de soep geseveerd. Lia ging weer tegen over Esmee zitten en glimlachte. Ze nam een hap van haar soep en beet weer eens op haar lip.
Na een korte stilte keek ze weer naar Esmee. 'Vertel eens iets over je liefde's leven.'Vroeg Lia plost.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esmee

Esmee


Posts : 81

Profiel
Naam: Esmee McCary
Partner: nope
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimeza aug 13, 2011 11:10 pm

'het valt wel mee.'Antwoordde Lia op haar vraag. Esmee knikte. 'Ik speel piano en viool' sprak ze. 'Ik ga even naar het toilet.' Zei Lia zachtjes. Esmee knikte. Toen Lia terug kwam werd ook de soep geseveert. Esmee knikte licht naar de ober. Ze nam een paar happen van haar soep. Er viel een korte stilte. 'Vertel eens iets over je liefde's leven.'Vroeg Lia plost. Esmee nam nog een hapvan baar soep en begon. 'Ik val op vrouwen, en heb al 2 relaties gehad met vrouwen, een van 2 jaar en een van 1,5 (relatietijden)' er viel weer een korte stilte. 'en ik ben nu gewoon vrijgezel, en hoe zit het bij jou?' vroeg ze. De ober kwam de kommen op halen. Ze nam een slok van haar wijn. Esmee begon Lia echt leuk leuk te vinden. Ze had zin in het stappen vanavond. Alleen was ze niet gegaan, maar nu Lia er was, had ze er echt zin in. Het hooft gerecht werd voor hun neergezet. Het zag er lekker uit, en het bord was mooi op gemaakt. In de schaaltjes die naast haar neer gezet werden zaten friet, majo en ketjup. 'eetse' lachte ze, en nam een hap. De kabab was heerlijk. De biefstuk was ook perfect gemaakt.

Terug naar boven Ga naar beneden
lia

lia


Posts : 122

Profiel
Naam: Lia purry
Partner: Love is just a piece of life that you write by yourself
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimeza aug 13, 2011 11:52 pm

'Leuk piano wil ik ook nog een keer leren.'Zei ze glimlachend. Na dat ze weer was van het toilet at ze haar soep op en wachtte tot dat Esmee zou antwoorde. Lia zette haar lege soep kom wat naar voren en zette haar ellebogen op tafel en steunde haar hoofd er op toen ze aandachtig naar Esmee luisterde. 'Ik val ook op vrouwen maar dat weet je al. Ik heb een relatie gehad met een jongen van een half jaar maar ik voelde me niet fijn bij hem enzo. En daarna heb ik 3 maanden wat met een meid gehad maar die viel toch op jongens. En verder ben ik vrijgezel. Niet echt op zoek naar iemand. Want liefde moet je niet zoeken.'Zei ze glimlachend. Lia nam een slok van haar water en al snel kwam de ober de kommen op halen en brachten ze het hoofdgerecht. 'Van het zelfde.'Antwoordde Lia glimlachend. Het eten zag er lekker uit. Ze nam een hap van haar aardappelschijfjes en knikte goed keurend. 'Heb jij ooit wel eens een relatie gehad met een jongen?.'Vroeg ze terwijl ze verder at.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esmee

Esmee


Posts : 81

Profiel
Naam: Esmee McCary
Partner: nope
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimezo aug 14, 2011 2:19 am

'Leuk piano wil ik ook nog een keer leren.'Zei Lia glimlachent. 'Ik wil het je best leren' Sprak Esmee. 'Ik val ook op vrouwen maar dat weet je al. Ik heb een relatie gehad met een jongen van een half jaar maar ik voelde me niet fijn bij hem enzo. En daarna heb ik 3 maanden wat met een meid gehad maar die viel toch op jongens. En verder ben ik vrijgezel. Niet echt op zoek naar iemand. Want liefde moet je niet zoeken.'Zei Lia glimlachend. Esmee luisterde aandachtig. Ze doopte een frietje in de majo en at hem op. 'Heb jij ooit wel eens een relatie gehad met een jongen?.'Vroeg Lia. 'Ja ik kreeg een vriendje toen ik negen was en toen ik elf was besefte ik dat ik op vrouwen viel' Sprak ze. Terwijl ze nog een hap nam.

-inspi loos-
Terug naar boven Ga naar beneden
lia

lia


Posts : 122

Profiel
Naam: Lia purry
Partner: Love is just a piece of life that you write by yourself
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimezo aug 14, 2011 3:02 am

Lia glimlachte toen Esmee zei dat ze het haar best wou leren. 'Dat lijk me leuk.' Lia nam een hap van har snitzel en luisterde naar Esmee.
'Oke. Dan heb je het ook nog wel lang vol gehouden. Langer dan mij.' Lia at haar hoofdgerecht op en dronk haar water op.
Ze keek om haar heen en beet op haar lip. Waarom zei ze niet gewoon dat ze haar leuk vind. Zou Esmee haar ook leuk vinden of leek dat maar zo. Een zucht kwam van haar kant. Ze liet haar lip met rust waar nu de afdrukken van haar tanden stonden.
Lia had nu geen enkel idee wat ze moest zeggen. Ze wou dat het al avond was. In een disco kon je niet zo goed praten en vielen er ook geen stiltes. Lia jatte een frietje van Esmee en at die op. Onder tussen keek ze Esmee recht in de ogen aan. 'De frietjes zijn een stuk lekkerde dan wat ik had.'Bekende lia.

-My toxD-
Terug naar boven Ga naar beneden
Esmee

Esmee


Posts : 81

Profiel
Naam: Esmee McCary
Partner: nope
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimezo aug 14, 2011 7:16 am

'Dat lijk me leuk.' Zei Lia. Esmee knikte en glimlachte. 'Oke. Dan heb je het ook nog wel lang vol gehouden. Langer dan mij.' Zei Lia. Esmee lachte. 'De frietjes zijn een stuk lekkerde dan wat ik had.' Zei Lia. Esmee lachte. Ze nam de laatste hap. er viel wel een stilte tussen. De ober kwam de borden en de lege glazen op halen, en het na gerecht bracht. De aardbeien ijs was niet echt geweldig hier vond Esmee, al vonden veel mensen het lekker. 'Mag ik gelijk de rekening' Vroeg Esmee. De ober knikte. Ze nam een hap van haar ijs. 'Lekker?' Vroeg ze aan Lia. DE ober bracht een bakje met de rekening. Esmee pakte haar portomonee en gooide vijfentwintig euro in het bakje. Ze aten het ijs op, en stapten naar buiten. Esmee had de Taxi al gebeld. Ze hield de deur open voor Lia, en stapte vervolgens ook zelf in.

(topic: http://www.monicahigh.com/t1683-avond-stappen-lia#40668)
Terug naar boven Ga naar beneden
lia

lia


Posts : 122

Profiel
Naam: Lia purry
Partner: Love is just a piece of life that you write by yourself
Vereniging:

Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitimezo aug 14, 2011 7:34 am

Lia glimlachte terug en beet weer op haar lip. Het ijs werd gebracht en ze nam er een hap van. Je kon merken dat het gewoon ijs uit een supermarkt was en dan nog wel het goedkoopste ijs. Lia at het toch op. 'Kan beter.' Bekende ze. Lia pakte ook haar portemonee en legde er 25 euro in. Lia liep Esmee achter naar en bedankte haar toen ze de deur los hield voor haar. Lia keek naar buiten en had zin om uit te gaan.
Het was best al weer een tijd geleden dat ze voor het laats een caffé of een disco binnen was geweest. Ze had zich helemaal op haar muziek had gericht en wou het ook zo houden. Al hoe wel ze best wat vaker uit mocht gaan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Restaurant lado [Lia] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Restaurant lado [Lia]   Restaurant lado [Lia] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Restaurant lado [Lia]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Restaurant Le Repas
» Waarom een 3-sterren restaurant nog altijd verkozen wordt boven de snackautomaat...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Santa Monica :: Public Centre :: Stadscentrum-
Ga naar: