Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Fijne ontmoeting

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Jazlyn

Jazlyn


Posts : 451

Profiel
Naam: Jazlyn Varlow
Partner: What Do You Take Me For
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimema aug 16, 2010 8:03 am

Het laatste lesuur van Jazlyn was net voorbij. Ze had weer eens een dikke onvoldoende gehaald voor wiskunde, die stomme cijfers háátte haar gewoon. De leraar had haar ook een lange preek gegeven terwijl iedereen lachend meeluisterde, kon hij dan nooit normaal doen? Ze wist dat de meeste leraren haar vader goed kende, hij kwam niet vaak op Monica High School, maar als hij er eenmaal was kon hij het super goed vinden met de leraren. Ze had het nooit aan een van haar vrienden verteld, zometeen zagen ze haar weer als het lieverdje van de leraar wat ze helemaal niet was. Ze was al een paar keer uit de lessen gestuurd wegens onderbreking en ongehoord gedrag. In het gezicht van een hysterische lerares was niet toegestaan hier. Doelloos liep ze richting het stadscentrum dat voor zijn doen niet erg druk was. Hier en daar liepen een paar mensen het restaurant in, of ze namen plaats op het terras. Ze besloot ook naar het terras te gaan, ze zou anders alleen maar problemen veroorzaakte. Ze schopte wat stenen en blikjes weg en kwam uiteindelijk aan bij het terras. Ze nam plaats aan de voorkant zodat ze uitzicht had op de mensen in de stad. Vrijwel meteen kwam er een ober naar haar toe die vroeg of ze wat wilde bestellen. Ze nam een cola en ging onderuit gezakt zitten. Verschillende spandoeken sierde de voorgevel van Monica. Er was een Gala en iedereen had een date behalve zij .. voor zover ze wist. Ze was gewoon niet zo'n mens dat je terug kon vinden op een gala. Ze zag een gala als een saai feest waar je een super lange jurk aan moest hebben en waar je alleen kon schuifelen met je geliefde of gewoon vriend date. Ze had geen van beide, plus ze zou nooit een lange jurk aan trekken. Ze hield haar kaken op elkaar en bedankte de ober toen hij de cola voor haar neerzette op tafel. Het was een prachtige dag, de zon scheen lekker en de wind stak af en toe op zodat je werd verkoeld. Voorzichtig nam ze een slok van haar cola en staarde naar de druppels die langs het glas gleden. Ze wilde graag meepraten over het gala als dat aan het onderwerp kwam maar als ze zo door bleef gaan zou dat niet het geval zijn.

[Nick & Jazlyn]
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick

Nick


Posts : 752

Profiel
Naam: Nick di Destino
Partner: -
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimema aug 16, 2010 10:13 am

"Faccia attenzione Angel, ciao" zei Nick, met een zucht stopte hij zijn mobieltje terug in zijn broekzak. Met enige moeite was hij er in geslaagd zijn zusje te kalmeren, het was duidelijk dat ze het maar niks vond dat hij was vertrokken. Maar hij had weinig keus gehad, als het aan hem lag had hij nu op het strand in Sicilië gelegen. Of met zijn vrienden rond gehangen in het centrum. Zelfs zijn oude baantje was beter geweest dan dit. Zijn bruine ogen dwaalde door de straat, mensen waren neer gestreken op één van de vele terrasjes en genoten van de zon. Zijn gedachten dwaalde weer af naar Angel die hij bij Stefano in Palermo had ondergebracht. Het was één van de weinige die hij zijn zusje toe vertrouwde. Bovendien hadden die twee elkaar gemogen, toch was Angel er niet blij mee. Ze wou niet gescheiden zijn van haar broer, hij was de enige familie die ze had. Hij had haar op gevoed, zo ver je het zo mocht noemen. Onmerkbaar schudde hij zijn hoofd, ging met zijn hand door zijn haar. Zijn ogen vielen op de spandoeken die de gevel van Monica sierde, en verkondigde dat er binnenkort een gala was. Zelf was hij nog nooit op een feest geweest, dat ook maar een beetje in de buurt kwam van een gala. Alles wat hij wist had hij van films en van Lucas, degen die er voor had gezorgd dat hij op Monica kon. Een zucht verliet zijn keel, hij had niet zo veel behoefde aan een gala. Het was hoogst waarschijnlijk de bedoeling dat hij in een pak zou komen, zijn vrienden zouden zeker dubbel liggen. Daar bij kwam dat hij geen date had, en waarschijnlijk was hij de enige. Ach wat maakte het eigenlijk uit, het was niet verplicht toch? Of wel? Aarzelend liep hij een terras op, zijn blik viel op een meisje van zijn eigen leeftijd. Ze was een van de weinige die alleen zat, na een korte aarzeling liep hij op haar af. Hij moest toch een keer contact leggen met de mensen hier, hij kon moeilijk de rest van de tijd die hij hier door moest brengen zonder vrienden zitten. "Hé." zei hij, een kleine grijns speelde op zijn lippen. Aarzelend ging hij tegen over het meisje zitten, als ze hem weg wou hebben zou ze het wel zeggen. En anders zou hij het waarschijnlijk ook wel merken. "Ik ben Nick." zei hij na een korte aarzeling. Een ober kwam op hem af, vroeg hem wat hij wou drinken. Hij bestelde een cola en niet veel later werd er een glas voor zijn neus gezet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jazlyn

Jazlyn


Posts : 451

Profiel
Naam: Jazlyn Varlow
Partner: What Do You Take Me For
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimedi aug 17, 2010 8:02 am

Jazlyn had haar cola al bijna op. Ze nam de laatste slok en zette haar glas wat van zich af op tafel. Voorzichtig trok ze haar voeten op de stoel en viste een magazine uit haar tas. Ze liet hem op haar knieën rusten en verdiepte zich in een waargebeurd verhaal. Een meisje was zwanger geraakt door verkrachting. Ze had nog niet door dat iemand bij haar kwam zitten totdat ze een vriendelijke stem hoorde. Ze keek verbaasd naar de jongen die op een stoel tegenover haar ging zitten en glimlachte. 'Hi.' zei ze. Ze ging weer normaal in de stoel zitten en legde het magazine op tafel terwijl haar groene ogen de jongen bestudeerde. Ze glimlachte opnieuw en schoof wat aan bij de tafel. 'Ik ben Jazlyn.' stelde ze zichzelf voor aan de jongen die NIck heette. Ze keek toe hoe de ober een cola bracht en haar lege glas weer mee nam naar binnen. Ze dacht aan de ongemakkelijke stilte die zou komene n slikte, dat moest ze niet hebben. 'In welke klas zit jij?' vroeg ze. Ze vond het meteen al een domme vraag. Ze keek Nick aan in zijn bruine ogen en sloeg haar ogen na een tijdje neer. Ze keek na een tijdje weer op nar het mega gebouw van Monica High en las de teksten op de spandoeken weer. Gala, iedereen moest komen .. mét date. Ze had wat mensen uit haar voetbal team willen vragen maar die waren allemaal al bezet door cheerleaders. Ze zuchtte en sloeg haar magazine weer open. Ze las de volgende titel maar vond het niet meer zo intressant. Ze zat al dagen met het gala in haar hoofd, ze had zelfs met haar vriendinnen gespeeddate, dat had zelfs niks opgeleverd. Alleen een nieuwe vriend. Ze keek weer op naar Nick en wachtte af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick

Nick


Posts : 752

Profiel
Naam: Nick di Destino
Partner: -
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimedi aug 17, 2010 11:11 pm

'Hi.' zei het meisje, dat verdiept in een tijdschrift was geweest. Ze ging weer normaal op haar stoel zitten en schoof wat dichter naar de tafel. Nick glimlachte vriendelijk naar haar, het meisje bestudeerde hem met haar groene ogen. Terwijl hij haar rustig in zich op nam, een glimlach speelde op zijn lippen. 'Ik ben Jazlyn.' stelde het meisje zichzelf voor. Nick pakte het glas dat de ober had gebracht en nam een slok van zijn cola. 'In welke klas zit jij?' vroeg Jazlyn hem, waarschijnlijk een vraag om te voorkomen dat er een stilte zou vallen. "12 A, jij?" zei hij, hij had nog maar een paar lessen gehad. Het viel hem zwaar tegen, de stof was vrij lastig en hij had veel gemist. Hij volgde Jazlyn's blik naar de gevel van Monica High. Staarde naar de spandoeken die het gala aankondigde. "Is dat gala eigenlijk verplicht?" zei hij na een korte aarzeling, keek het meisje tegenover hem vragend aan. Hij hoopte maar dat het niet verplicht was, want wat had je eraan om alleen naar zo'n gala te gaan? Daarbij kwam dat een gala niks voor hem was, hij zag zichzelf niet rond lopen in een smoking. Nee, het idee alleen al. Onmerkbaar schudde hij zijn hoofd, nam nog een slok van zijn cola waarna hij het glas weer op de tafel zetten. Liet zijn ogen voor een moment weer naar de school dwalen, vroeg zich af waar zijn vrienden op dit moment uit hingen. Niet op school dat was zeker, nog maar een enkeling van hen had op school gezeten. De meeste waren er al mee gestopt, drie van hen waren er al geslaagd. Maar je moest niet vragen hoe, hij zuchtte. Dit was geen plek voor hem, maar ja hij had geen keus. Hij moest er hier maar het beste van zien te maken.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jazlyn

Jazlyn


Posts : 451

Profiel
Naam: Jazlyn Varlow
Partner: What Do You Take Me For
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimedo aug 19, 2010 10:32 pm

[aaah, ben ik even niet online, stort TL in en is het Gala bijna over xd. Tijd voor actie!]
Nick had een schattige glimlach op zijn lippen. Daar begon ze steeds vaker aan te denken en naar te kijken. Allemaal door dat stomme gala gedoe, omdat ze zo nodig een date moest hebben en ze die nooit zou krijgen. 'Ik zit in 11 B.' zei ze met een glimlach. Ze had hem nog nooit gezien, logisch als hij in een andere klas zat .. okal hing ze best veel buiten. Ze zuchtte en beet op haar onderlip, niet te hard een bloeding moest ze er vandaag niet bij hebben. Ze keek verrast op toen Nick een vraag stelde over het gala en dacht er even over na. 'Volgens mij wel. En een date is ook verplicht volgens mij, want in je eentje daar aankomen ziet er best lullig uit.' haar glimlach van zonet was veranderd in een trieste frons. Ze wilde op zich best graag naar het gala maar dat zat er gewoon niet in voor haar. Ze zuchtte en dacht na. Waarom vroeg Nick of het gala verplicht was, dat betekende waarschijnlijk dat hij nog geen date had voor het feest dus kon ze hem vragen. In een opwelling kwam haar glimlach terug en keek ze Nick in zijn ogen aan. 'Euhm .. zou je misschien met míj naar het gala willen? Als je dat tenminste wel van plan was.' zei ze aarzelend. Ze kreeg een verlegen blos op haar gezicht en kuchte. Hier was ze niet goed in. Ze begon aan het tijdschrift te friemelen en staarde naar de bladzijdes die langzaam verkreukelde onder haar bewegingen. Meteen voelde ze zich stom dat ze zo uitbundig was geweest, hij vroeg niet voor niets of het gala verplicht was. Hij wílde er niet naartoe gaan. Jazlyn's gedachtes begonnen elkaar tegen te spreken in haar hoofd maar ze bleef aan de buitenkant met een verlegen glimlach wachten op Nick's antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick

Nick


Posts : 752

Profiel
Naam: Nick di Destino
Partner: -
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimevr aug 20, 2010 12:04 am

'Ik zit in 11 B.' zei Jazlyn, dat verklaarde waarom hij haar nog niet gezien had. Als ze een klasgenoot was geweest, was hij haar vast al tegen gekomen. Al was hij hier pas drie dagen, onmerkbaar schudde hij zijn hoofd. 'Volgens mij wel. En een date is ook verplicht volgens mij, want in je eentje daar aankomen ziet er best lullig uit.' beantwoorde ze zijn vraag, Nick zuchtte. Lekker was dat, hij had dus geen keus en moest naar dat gala. Misschien dat het nog wel een beetje leuk was geworden als hij een date had gehad, maar het leek onmogelijk om in zo'n korte tijd nog een date te regelen. Hij keek naar Jazlyn, zij had vast al een date. Het kon gewoon niet anders, een meisje als zij werd vast al meteen gevraagd. 'Euhm .. zou je misschien met míj naar het gala willen? Als je dat tenminste wel van plan was.' vroeg Jazlyn plots, de woorden verbaasde hem. Aarzelend keek hij haar aan, ze had een blos op haar gezicht en friemelde aan haar tijdschrift. Dus ze had nog geen date? Nick besefte dat er een stilte tussen hen was gevallen en dat Jazlyn van hem een antwoord verwachtte. "Ja, ik zou wel met je naar het gala willen." zei hij, een glimlach speelde op zijn lippen. "Al moet ik er wel bij zeggen, dat ik nog nooit eerder op een gala ben geweest en dat het niks voor mij is." voegde hij er aan toe, grijnsde wat onzeker. Zijn gedachten dwaalde een moment af naar zijn vrienden, die zouden dubbel liggen van het lachen als ze hoorde dat hij naar een gala ging. Nick wist dat ze er om hadden gewed hoelang het zou duren voor hij van school getrapt zou worden, onmerkbaar schudde hij zijn hoofd. Richtte zijn blik weer op Jazlyn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jazlyn

Jazlyn


Posts : 451

Profiel
Naam: Jazlyn Varlow
Partner: What Do You Take Me For
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimevr aug 20, 2010 8:43 am

Het bleef een tijdje stil. Jazlyn wist zeker dat ze iets verkeerds had gezegd. Ze staarde naar haar handen en bestudeerde haar nagels, de nagelak was er al vanaf aan het gaan. Ze keek op toen de stem van Nick haar oren binnen kwam glimlachte ze. Hij had haar niet afgewezen alleen gewaarschuwd. Ze begon te lachen en liet het tot haar doordringen, hij had echt ja gezegd. Ze voelde zich meteen een stuk lichter, dat was al íets. Ze haalde diep adem en beet op haar onderlip. 'Ik ben ook nog nooit op een gala geweest hoor .. ik ben ook niet van plan om een hele lange jurk aan te doen enzo, dat is zo stom.' zei ze lachend. Ze keek Nick weer aan in zijn bruine ogen en keek weer naar de spandoeken op het gebouw van Monica. Ze was gezegend, ze had een date! Ze grijnsde haar tanden bloot en schoof wat dichter naar Nick toe. 'Ik verzeker je dat het leuk zal worden.' ze was er zelf niet zo zeker van, ze moest eerst nog een jurk gaan zoeken om niet voor schut te staan. Ze schudde haar hoofd om die gedachte en wenkte een ober. Ze bestelde een glas water en zette haar tijdschrift in haar tas. Ze dacht aan de komende avond, het gala. Ze stond niet voor lul. Ze kon nog steeds niet geloven dat ze niet alleen op het gala zou verschijnen. In een volgende opwelling vloog ze Nick om zijn hals en drukte een kus op zijn wang. Hij had haar niet gekwetst en helemaal neit gedumpt ofzo. Ze straalde van blijdschap, inmiddels kwam de ober weer aangelopen met haar glas water en keek haar vreemd aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick

Nick


Posts : 752

Profiel
Naam: Nick di Destino
Partner: -
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimeza aug 21, 2010 1:07 am

Nick keek naar Jazlyn die begon te lachen, een moment dacht hij dat ze hem uit lachte omdat hij nog nooit eerder naar een gala was geweest. Maar die gedachten nam ze al snel weg, nadat ze hem zij dat ze zelf ook nog nooit naar een gala was geweest. Hij grijnsde naar haar, schudde onmerkbaar zijn hoofd. Hij had een date! Jazlyn leek blij met zijn antwoord ze schoof dichter naar hem toe en grijnsde, een glimlach gleed over zijn gezicht. 'Ik verzeker je dat het leuk zal worden.' zei ze, Nick grijnsde. Jazlyn vloog hem plots om zijn hals, drukte een kus op zijn wang. Een moment keek hij haar verbaasd aan, zag dat ze straalde van blijdschap. Terwijl de ober haar vreemd aan keek. Hij grijnsde, er gleed een rode gloed over zijn wangen. Iets wat tot zijn opluchting door zijn licht getinte huid niet erg op viel. "Waar heb ik dat aan te danken?" zei hij lachend. Hij nam een slok van zijn cola, nu moest hij nog een smoking zien te regelen. Hoe hij dat voor elkaar moest krijgen wist hij niet, maar hij zou gaan. Hij had een date en hoefde dus niet in zijn eentje naar het gala. Daarbij kwam dat hij met Jazlyn zou gaan, onmerkbaar schudde hij zijn hoofd. Zijn ogen gingen naar de ober, die de bestelling van een vrouw opnam die een paar tafeltjes verder op zat. Een glimlach gleed over Nick's gezicht.

[Sorry inspiloos --']
Terug naar boven Ga naar beneden
Jazlyn

Jazlyn


Posts : 451

Profiel
Naam: Jazlyn Varlow
Partner: What Do You Take Me For
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimezo aug 22, 2010 9:06 pm

Snel ging Jazlyn weer op haar stoel zitten en probeerde de opkomende blos van haar gezicht te laten. 'Sorry .. ik ben gewoon zo blij dat je mijn date voor het bal wilt zijn, ik had echt verwacht dat ik alleen moest gaan.' verklaarde ze haar uitbundige gedrag. Ze pakte haar glas van tafel en nam er een slokje uit. Ze dacht aan de kleding voorschriften, wie was zij om zich daaraan te houden? Juist, helemaal niemand. Ze zag in gedachten al voor zich hoe het zou zijn, ze zou natuurlijk veels te laat of veels te vroeg komen. Ze schudde lachend haar hoofd en probeerde niet als een idioot over te komen. Ze wist dat bijna al de leden van het voetbal team kwamen en ook de mensen die ze gewoon had ontmoet in school. 'Ken je hier trouwens als veel mensen?' vroeg ze. Ze glimlachte haar tanden bloot en voelde haar mobieltje in haar zak trillen. Ze stond op van de stoel en viste haar iPhone uit haar zak. Ze keek wie haar probeerde te bellen en zag dat ze onbewust een knopje had ingedrukt. Snel stopte ze haar iPhone weer in haar broekzak en ging opnieuw op haar stoel zitten. Ze keek weer naar Nick en merkte nu pas dat hij een wat getinte huidskleur had, waar zou hij vandaan komen? Dat kleurtje stond hem in ieder geval wel goed. Ze besloot eerst te wachten op het antwoord op haar eerdere vraag voordat hij het als een kruisverhoor zou gaan zien.

[me 2 T-T]
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick

Nick


Posts : 752

Profiel
Naam: Nick di Destino
Partner: -
Vereniging:

Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitimema aug 23, 2010 1:42 am

Jazlyn ging gauw weer op haar stoel zitten, hij zag een lichte blos over haar wangen gaan. Een kleine glimlach gleed over zijn lippen, hij begreep dat ze het in een opwelling had gedaan. 'Sorry .. ik ben gewoon zo blij dat je mijn date voor het bal wilt zijn, ik had echt verwacht dat ik alleen moest gaan.' zei ze, hij keek haar aan. "Het geeft niet." zei hij grijnzend tegen haar. Nick nam een laatste slok van zijn cola, om het glas vervolgens weer op de tafel te zetten. De ober kwam weer aan zetten, vroeg hem of hij nog wat wou. Maar hij schudde zijn hoofd, de ober zette het lege glas op zijn dienblad en verdween weer. Nick richtte zijn ogen weer op Jazlyn, die hem vroeg of hij al veel mensen kende. "Nee, ik ben hier nu bijna een week." zei hij, ging in zijn hoofd de mensen na die ondertussen had ontmoet. Kende nu van ongeveer vijf mensen de naam, maar daar bleef het dan ook bij. "Ik kom uit Sicilië." voegde hij er na een korte stilte aan toe. Vanuit zijn ooghoeken zag hij dat Jazlyn overeind kwam en haar Iphone uit haar zak viste. Waarschijnlijk werd ze gebeld of gesmst. Hij liet zijn ogen over de mensen op het terras dwalen. Ze verschilde niet veel van de mensen die in Italië op terrasjes hadden gezeten, maar wel met de mensen uit zijn buurt. Logisch dit was geen plek voor mensen uit de achterbuurt, toch had hij niet het idee dat hij heel erg op viel. Dat was eigenlijk maar beter ook, dan zouden er allemaal vragen op hem worden af gevuurd en daar zat hij niet op te wachten. Wat er in Sicilië was gebeurd, bleefin Sicilië.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fijne ontmoeting Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijne ontmoeting   Fijne ontmoeting Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fijne ontmoeting
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Santa Monica :: Public Centre :: Stadscentrum-
Ga naar: